83 نفر در خواف خراسان رضوی داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای شهر شدند


83 نفر در خواف خراسان رضوی داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای شهر شدند

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف گفت: 83 نفر به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری در این شهرستان مرزی واقع در جنوب خراسان رضوی ثبت‌نام کردند.

حسین سنجرانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام این تعداد داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی شهرهای "خواف، سلامی، سنگان، نشتیفان و قاسم‌آباد" در طول مهلت قانونی تعیین شده یعنی از بیستم تا بیست و ششم اسفند ماه جاری برای پنج شهر در محدوده شهرستان خواف صورت گرفت.

وی تفکیک تعداد ثبت‌نامها را نیز شامل ۲۴ داوطلب نامزدی شورای شهر خواف، ۲۱ نفر برای شورای شهر سلامی، ۱۸ نفر برای شورای شهر سنگان، ۱۱ نفر برای شورای شهر نشتیفان و ۹ داوطلب نامزدی شورای شهر قاسم‌آباد اعلام و بیان کرد: بانوان در مجموع سه نفر از مجموع ۸۳ ثبت‌نام شده را تشکیل می‌دهند.

فرماندار خواف ادامه داد: شورای اسلامی هر یک از شهرهای "خواف، سلامی، سنگان، نشتیفان و قاسم‌آباد" پنج عضو دارد لذا در مجموع ۲۵ نفر با رای مردم در انتخابات خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به ششمین دوره شوراهای اسلامی در حوزه این شهرستان راه می‌یابند.

وی همچنین از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان خواف که با حضورشان تنور انتخابات را گرم کرده‌اند قدردانی و بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی از سوی مجریان و دست‌اندرکاران آن در کمال بیطرفی با رعایت سلامت و امنیت برگزار می‌شود و اجازه نمی‌دهیم که هیچ مساله‌ای این انتخابات مهم را خدشه‌دار نماید.

سنجرانی بستر رقابت‌پذیری داوطلبان نامزدی شوراها و حضور حداکثری مردم را "انتخاب آگاهانه" ذکر و بیان کرد: از همه ظرفیتهای لازم برای این امر استفاده می‌شود.

وی افزود: شهروندان شیعه و سنی خوافی همچون ادوار پیشین در این دوره از انتخابات با شرکت پرشور خود، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید کرده و بار دیگر ضمن تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حماسه‌ای بیاد ماندنی خلق خواهند کرد.

پیرو اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور کار ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ششمین دوره ­شوراهای اسلامی شهرها از روز چهارشنبه بیستم اسفند ماه جاری به مدت هفت روز ادامه داشت.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز ظرف روزهای ۱۶ تا ۲۲ فروردین ماه آتی انجام خواهد شد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

خواف مرکب از چهار بخش "مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی" ۹۶ روستا دارد. ۶۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در