بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه فراخوان داد


بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه فراخوان داد

دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه، با اعلام فراخوان بیست و سومین دوره این همایش، سامانه اینترنتی همایش برای ثبت‌نام کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های سطح4 حوزویان فعال شد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه، با اعلام فراخوان بیست و سومین دوره این همایش، سامانه اینترنتی همایش برای ثبت‌نام کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های سطح۴ حوزویان فعال شد.

برپایه این گزارش، آثاری می‌توانند در این همایش شرکت داده‌شوند که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین، توسط فضلا و علمای حوزوی داخل و خارج کشور، تألیف، ترجمه، تحقیق و تصحیح شده‌باشند.

مهمترین شرایط شرکت در همایش کتاب سال حوزه و نحوه ارسال آثار الف) شرایط شرکت در همایش چون حوزوی بودن پدیدآورندگان آثار؛ ـ کتاب‌هایی که چاپ اول آنها (توسط ناشران داخلی) در سال ۱۳۹۹ شمسی (۱۴۴۰ تا ۱۴۴۱قمری، ۲۰۱۹ میلادی) باشد؛ کتاب‌هایی که چاپ اول آنها (توسط ناشران خارج از کشور) در سال ۱۴۳۹ تا ۱۴۴۱ قمری، یا ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی باشد؛ ـ پایان‌نامه‌های سطح۴ (دکتری) که در سال ۱۳۹۹ دفاع شده باشد.( بارگذاری تصویر صورتجلسه دفاع پایان‌نامه و فایل الکترونیکی پایان‌نامه با فرمت wordیا pdfدر هنگام ثبت‌نام، ضروری است).

لازم به ذکر است: هر اثر، فقط یک‌بار می‌تواند در همایش شرکت داده شود، بنابراین کتاب‌هایی که قبلا در قالب پایان‌نامه‌، به دبیرخانه همایش واصل شده و مورد ارزیابی قرار گرفته باشند، پذیرفته نخواهند شد. مگر اینکه محتوای کتاب، نسبت به پایان‌نامه ارائه شده، بیش از ۳۰ درصد تغییرات و اضافات داشته باشد.

ب) روش ارسال آثار شامل تکمیل فرم مربوطه (به صورت اینترنتی یا مراجعه به دبیرخانه همایش) و ارسال ۲ نسخه از اثر به دبیرخانه همایش (پس از ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری) می باشد.

گفتنی است، ارائه نسخه اصلی اثر(زبان مبدأ)، برای کتاب‌های ترجمه‌شده ضروری است.

محورهای ویژه‌ همایش

در راستای جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حوزوی برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه، محورهای ویژه‌ای از سوی شورای علمی همایش مورد توجه قرار گرفته که مهمترین آن چون ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب؛ زن و خانواده؛ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی

آسیب‌های اجتماعی؛ جمعیت؛ اقتصاد مقاومتی؛ سبک زندگی اسلامی؛ هنر(فلسفه هنر، هنر در اسلام)؛محیط زیست و منابع طبیعی است.

در همین رابطه به منظور تشویق پدیدآوران، و تبیین جایگاه و اهمیت محورهای ویژه همایش، به آثاری که در این محورها نوشته شوند، امتیاز ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

امتیاز ویژه به آثار، با زبان عربی:

به منظور ترویج و توسعه عربی‌نویسی پژوهش‌ها در میان حوزویان، به آثاری که به زبان عربی نوشته شوند نیز امتیاز ویژه در نظر گرفته شده است.

مهلت ارسال آثار:

۲۰ تیر ۱۴۰۰ آخرین مهلت برای ارسال عنوان شده است و مهلت ارسال اثر، تمدید نمی‌گردد.

علاقه مندان برای ارتباط بیشتر می توانند یا به سایت دبیرخانه به نشانی http://www.ketabehowzeh.irوhttps://eitaa.com/khowzeh مراجعه و یا با شماره ۰۲۵۳۲۱۳۵۶۰۳ تماس بگیرند.

نشانی دبیرخانه نیز قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022