247 میلیون واحد واکسن برای ایمن‌سازی طیور استان مرکزی مصرف شد


247 میلیون واحد واکسن برای ایمن‌سازی طیور استان مرکزی مصرف شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 247 میلیون واحد واکسن برای ایمن‌سازی طیور علیه بیماری‌های مختلف، امسال در مرغداری‌های استان مصرف شد که این امر نقش موثری در سلامت مواد غذایی و کاهش زیان تولیدکنندگان داشته است.

دکتر«محسن شانقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طیور استان مرکزی در مقابل بیماری‌های واگیردار از جمله برونشیت، آنفلوآنزا، نیوکاسل و گامبرو (تورم عفونی) ) واکسینه شدند.

وی میزان واکسن‌های استفاده شده برای مقابله با بیماری طیور را حدود هفت برابر جوجه‌ریزی‌های انجام شده در استان مرکزی عنوان کرد و اظهار داشت: این امر با توجه چندین نوبت واکسیناسیون برای مقابله با برخی از بیماری‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به طولانی بودن دوره پرورش مرغ‌های مادر و تخم‌گذار، برای مقابله با بیماری‌های طیور واکسیناسیون در این واحدها در چند نوبت انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: ۳۱ میلیون و ۸۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی امسال در واحدهای مرغداری مرغ گوشتی، تخم‌گذار و مادر این استان انجام شد که دامپزشکی نظارت لازم را در خصوص حفظ بهداشت انجام داد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد گوشت مرغ تولید شده در استان مرکزی مصرف و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود..
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش دامداری کشور برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!