فرماندار: بازارهای شلوغ آمل راه پیک چهارم کرونا را هموار می‌کند


فرماندار: بازارهای شلوغ آمل راه پیک چهارم کرونا را هموار می‌کند

ساری - ایرنا - فرماندار آمل وضعیت زرد کرونایی این شهرستان را شکننده توصیف کرد و گفت : شلوغی بازارهای شب عید و برپایی دورهمی و دید و بازدیدهای جمعی نوروزی وضعیت آمل را دوباره نارنجی و حتی قرمز خواهد کرد.

علیرضا شریعت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه هر بار به محض خروج از وضعیت بحرانی و تغییر رنگ کرونایی شهرستان ، مردم در برابر اجرای پروتکل های بهداشتی دچار عادی انگاری می شوند.

آمل به همراه ساری و رامسر سه شهرستان مازندران هستند که بتازگی از نارنجی به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت داده اند. وضعیت کرونایی آمل پاییز امسال هم بیشتر از سایر شهرستان های مازندران قرمز باقی مانده بود.

همچنین طبق آخرین گزارش رسمی ، بیش از ۲۰ درصد بیماران بستری کرونایی مازندران با ۲۲ شهرستان مربوط به شهرستان آمل است.

فرماندار آمل با بیان اینکه رنگ بندی جدید شهرستان آمل بسیار ناپایدار است ، گفت : اگر مردم بخواهند از رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله بگیرند ،آمل دوباره در شرایط قرمز و بحرانی قرار می گیرد.

وی بازار های این شهرستان را شلوغ و عامل انتقال بیماری کرونا توصیف کرد و افزود : متاسفانه مردم روزهای سخت آمل را به سرعت فراموش کردند و این روزها گویی حال و هوای شهر از وضعیت کرونایی خارج شده است.

شریعت عمده نگرانی وضعیت کرونایی آمل را بازار های شلوغ عید و دید و بازدیدهای عیدانه دانست و گفت : برای کنترل بیماری کرونا به همکاری جدی مردم نیاز است. بازارها به خاطر کاهش آسیب های وارده به معیشت شهروندان بازگشایی شده و مردم نیز باید این شرایط را درک کرده و حداقل های پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود : متاسفانه بسیاری از فروشندگان از ماسک استفاده نمی کنند ، در حالی که طبق قانون نه تنها تمامی فروشندگان و عوامل فروشگاه باید ماسک بزنند بلکه باید از ارائه خدمات به مشتریانی که ماسک ندارند ، بپرهیزند.

فرماندار آمل بر تشدید نظارت ها بر بازار آمل توسط بازرسان صنعت ،معدن ، تجارت ، شبکه بهداشت و فرمانداری تاکید کرد و گفت : در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی توسط فروشنده و خریدار ، واحد صنفی مذکور به مدت ۱۵ روز پلمب خواهد شد.

۱۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های آمل بستری هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین از بستری ۱۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این شهرستان خبر داد و گفت که ۹۴ نفر از این افراد آملی و ۲۰ نفر از شهرهای اطراف هستند.

وی افزود : خوشبختانه روز گذشته فوتی کرونایی در شهرستان نداشتیم ولی این قضیه نباید سبب عادی انگاری مردم شود.

شریعت بزرگترین نگرانی مدیریت کرونایی آمل را ورود ویروس جهش یافته به این شهرستان دانست و گفت : با وجود اینکه هنوز کرونای جهش یافته در آمل مشاهده نشده است ولی همه مردم باید هوشیار باشند زیرا باتوجه به قدرت سرایت بالای این ویروس ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شویم.

شریعت بیان اینکه کرونای انگلیسی در حال چرخش است ، افزود : باتوجه به موقعیت جغرافیایی خاص آمل که شهر گردشگر پذیر و نزدیک ترین شهر به پایتخت است و همچنین موقعیت صنعتی آمل که روزانه بیش از ۶۰ هزار کارگر در آن تردد می کنند امکان اینکه هر لحظه کرونای انگلیسی در شهر وارد شود وجود دارد.

ویروس انگلیسی هفته پیش با شناسایی ۲ بیمار در قائمشهر وارد مازندران شد. این افراد پس از پذیرایی از مهمان قزوینی خود به ویروس انگلیسی آلوده شدند. دانشگاه علوم پزشکی مازندران این هفته اعلام کرد که آمار بیماران متبلا به این ویروس جهش یافته در استان به هفت نفر رسیده است. تمامی این افراد از خانواده ۲ بیمار اولیه و یا همسایگانشان هستند.

فرماندار آمل با تاکید بر این که شهرستان در سه موج قبلی چالش های جدی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران کرونایی داشت ، هشدار داد : ویروس جهش یافته می تواند این شرایط را سخت تر از گذشته کند.

شهرستان آمل تا سوم بهمن ماه در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و از آن زمان با کاهشی شدن روند بستری بیماران کووید ۱۹ از این وضعیت خارج شد وبه رنگ نارنجی کرونایی در آمد ولی روز یکشنبه طبق آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک رخ کرونایی آمل زرد شد که به معنای میزان خطر متوسط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید