مدیرکل میراث فرهنگی:چهار موزه تاریخی البرز مجوز دریافت کردند


مدیرکل میراث فرهنگی:چهار موزه تاریخی البرز مجوز دریافت کردند

کرج – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که چهار موزه تاریخی برای فعالیت دائمی در این استان مجوز دریافت کردند.

فریدون محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاخ تاریخی سلیمانیه، کاروانسرای ینگی امام، مجموعه تپه تاریخی ازبکی و آسیاب مهدی آباد چهار مکان تاریخی استان هستند که از سوم فروردین ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی ادامه داد: این مکان ها از سوم فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی بر روی گردشگران باز خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: تور سه شنبه های طبیعت گردی در استان کلید خورده و در این طرح جوانان با گشت و گذار در مکان های طبیعی استان ضمن تهیه فیلم و عکس ، اقدام به انتشار آن در فضای مجازی خواهند کرد.

وی ادامه داد : دراین طرح جوانان ضمن تفرج و سرگرمی نقش موثری در معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان خواهند داشت.

محمدی گفت : این آثار در فضای مجازی انتشار می یابد و مردم با جاذبه های البرز آشنا می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت: سال آینده مسوولیت نگهداری کاخ تاریخی مروارید مهرشهر مربوط به دهه ۴۰ شمسی تعیین تکلیف می شود.

وی ادامه داد: با تعیین تکلیف این مکان ، اقدام لازم برای مرمت آن انجام خواهد گرفت .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان البرز در مناطق مختلف این استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت دهیاران و جوانان روستایی اقدام دیگری برای توسعه گردشگری در کشور به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت : جشنواره فرهنگی برای شب های ماه مبارک رمضان در این استان پیش بینی شده که در صورت کاهش مشکلات کرونایی این جشنواره به معرفی ظرفیت های استان می پردازد.

استان البرز با پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع به لحاظ طبیعی ، تاریخی و فرهنگی دارای آثار و جاذبه های ارزشمندی است که سالانه شمار زیادی از هموطنان از این جاذبه ها دیدن می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر