طرح آرامش بهاری در 18 بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود


طرح آرامش بهاری در 18 بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح نوروزی نشاط معنوی و آرامش بهاری در 18 بقعه متبرکه شاخص نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح معنوی از ۲۸ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یاید.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری بارعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های ۱۲ گانه استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: در این راستا آیین‌های مذهبی با سخنرانی‌های وعاظ برجسته، برپایی خیمه‌های معرفت و برپایی ایستگاه‌های سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هنگام تحویل سال نو برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، راه اندازی دفاتر پاسخ به مسائل شرعی، فضاسازی و نصب تابلوهای نمایشگاهی از دیگر برنامه‌های این آیین است.

حجت‌الاسلام واحدی اضافه کرد: ۱۸ مبلغ در طرح آرامش بهاری در ۱۸ بقعه متبرکه مستقر هستند که ۱۱ نفر از این تعداد بومی و بقیه از حوزه‌ علمیه قم اعزام خواهند شد.

وی برنامه های اعیاد شعبانیه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی را نیز ۱۱۹ مورد عنوان کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، راه اندازی کاروان‌های شادی و قرائت دعای ندبه از مهمترین برنامه‌های این ایام است.

بیش از پنج هزار موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟