فرماندار شاهرود: نظر نخبگان در مدیریت مسایل اجتماعی استفاده شود


فرماندار شاهرود: نظر نخبگان در مدیریت مسایل اجتماعی استفاده شود

شاهرود- ایرنا- فرماندار شاهرود گفت: راهکارهای مدیریت مباحث و آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان و کسانی که دانش این حوزه را دارند در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده شهرستان در فرمانداری شاهرود افزود: جمع آوری اطلاعات و ارائه آمار دقیق می تواند در برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق در حوزه های مختلف نیازمند هماهنگی حداقلی بین دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: با آمار دقیق و درست می توان برنامه ریزی مناسب و تصمیم گیری برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف را انجام داد.

جلالی، هماهنگی، همراهی، مساعدت و تفاهم بین دستگاه های اجرایی را در استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان موثر دانست و گفت: پایگاه های مختلف خیران در سال های گذشته در مدرسه سازی، بهداشت و درمان فعال بودند و هم اکنون آنان در کمک به نظم و امنیت اجتماعی ورود پیدا کردند که از ظرفیت های مهم شهرستان به شمار می روند.

فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: یکی از ظرفیت های موجود در شهرستان، بسیاری از فارغ التحصیلانی هستند که در رشته های روانشناسی دانش بالایی دارند و می توانند در زمینه های مختلف با کمترین هزینه به مردم مشاوره دهند.

وی با بیان اینکه مسوولان می توانند با کمترین هزینه شرایط و فضای مشارکت آنان را فراهم کنند، افزود: با تحریک کردن این ظرفیت ها می توان بخش بزرگی از مشکلات در حوزه های بهزیستی، بهداشت و درمان، و آموزش و پرورش را رفع کرد.

جلالی تولید محتوای مناسب و اقناع افکارعمومی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری خواند و اظهار داشت: تولیدات محتوای الکترونیک برای کودکان و نوجوانان باید جذابیت لازم را داشته باشد تا مورد استقبال قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه باید از ظرفیت های مراکز دینی و حوزه های علمی هم استفاده کرد، ابراز داشت: مراکز دینی باید در طرح های ارائه شده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط نیروی انتظامی نقش مشاوره ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید برنامه ها و نشست های این کارگروه فصلی برگزار شود، اظهار داشت: امروزه اتفاقاتی که در حوزه های اجتماعی می افتد، ناهنجاری، اثرات و تبعات آن در یک دوره میان و بلند مدت خود را نشان می دهد که باید با برنامه ریزی درست و استفاده از زمان مناسب از بسیاری ناهنجاری ها جلوگیری کرد.

در این نشست مباحثی در خصوص چگونگی ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش تاب آوری و طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان