نکات مهم در انتخاب درب‌ حیاط


نکات مهم در انتخاب درب‌ حیاط

از گذشته‌های بسیار دور تا کنون، انسان‌ها به دنبال امنیت و ایجاد فضایی ایمن و محصور از تمامی عوامل محیطی و خطرات مختلف بوده‌اند و به همین خاطر می‌توان گفت، مهم‌ترین قسمت از یک ساختمان که در ایجاد حس امنیت نقش دارد، درب‌ ساختمان‌ها می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بزرگمهر، درب‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان به حساب می‌آیند که علاوه بر ایمنی، در ایجاد فضایی مجزا از سایر بخش‌ها، کاربرد دارند. اهمیت درب‌ها هنگامی به صورت ویژه مشخص می‌شود که علاوه بر ایجاد امنیت، به زیبایی و جلوه بصری ساختمان‌ها نیز کمک می‌نمایند.

عوامل مختلفی در کیفیت، زیبایی و خصوصا امنیت یک درب فلزی دارای اهمیت بوده که مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

۱- جنس درب حیاط : درب‌ها از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند. درب‌های چوبی از جمله قدیمی‌ترین درب‌ها هستند اما با ورود فلزات به عرصه صنعت، استفاده از آهن در ساخت درب‌ها گسترش یافت؛ به گونه‌ای که امروزه اکثر مبادی ورودی ساختمان‌ها به درب‌های فلزی تجهیز می‌شوند.

مقاومت در برابر عوامل طبیعی، امنیت بیشتر، دارا بودن قابلیت ماشین کاری و پیاده سازی طرح‌های مختلف بر روی فلزات از جمله مواردی است که باعث شده استفاده از فلزات در ساخت درب‌ها با اقبال بیشتری روبرو گردد. درب های تولید شرکت بزرگمهر با استفاده از ورق و پوفیل های فولادی فایبریک و استاندارد تولید و به بازار عرضه می گردند. استفاده از این نوع ورق و پروفیل که با جوش CO۲ به یکدیگر متصل می گردد، باعث افزایش چشمگیر استحکام و امنیت درب می گردد.

نکات مهم در انتخاب درب‌ حیاط

۲- امنیت درب حیاط: درب‌ها اولین و مهم‌ترین بخش از ساختمان‌ها و بناها در ایجاد امنیت می‌باشند که از ورود افراد متفرقه به داخل بنا جلوگیری می‌نمایند. یک درب فلزی مناسب، علاوه بر زیبایی بایستی از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد.

شرکت بزرگمهر با نوآوری در طراحی درب‌ فلزی و همچنین استفاده از پروفیل‌ها و صفحات فولادی مرغوب در ساخت درب‌های فلزی، علاوه بر تولید سازه‌ای ایمن، درب‌ زیبا با انواع طرح‌های متنوع ارائه می‌نماید.

۳- ابعاد و اندازه درب حیاط: با توجه به اینکه درب‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، تعیین ابعاد آن‌ها با توجه به نوع کارایی اهمیت می‌یابد. به عنوان مثال درب‌ فلزی حیاط که وسایل نقلیه (از جمله خودرو و موتور سیکلت) از آن‌ها عبور می‌نماید، بزرگتر از درب‌های نفر رو است.

درب‌ فلزی از لحاظ نوع کاربری به سه دسته تقسیم می‌شود: درب‌ تک لنگه، درب‌ یک و نیم ‌لنگه و درب‌ دو لنگه. درب‌ یک لنگه برای تردد افراد و ساکنان ساختمان؛ درب‌ یک و نیم لنگه در ورودی تالارها، لابی ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی؛ و درب‌های دو لنگه برای ورود و خروج وسایل نقلیه کاربرد دارد که شرکت بزرگمهر انواع مختلفی از این درب‌ فلزی را ارائه می‌نماید.

۴- رنگ درب حیاط: انتخاب نوع پوشش درب‌ فلزی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا اولین لایه محافظتی درب فلزی در برابر زنگ زدگی و خوردگی، همین پوشش رنگی می‌باشد.

درب‌ فلزی معمولا با رنگ روغنی پوشش داده می‌شود اما درب‌ فلزی تولیدی شرکت بزرگمهر را با استفاده از رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک پوشش می‌ گردد.

رنگ‌های پودری کوره ای الکترواستاتیک از نوع رنگ‌های مقاوم و خش ناپذیر هستند که در برابر نور آفتاب کدر و مات نشده و اتصالی مقاوم و پایدار با سطح فلز برقرار می‌نمایند به همین خاطر به راحتی از سطح فلز جدا نمی‌شوند.

نکات مهم در انتخاب درب‌ حیاط

۵- طرح درب حیاط: با توجه به اینکه درب‌ها نقش به سزایی در زیبایی نمای ساختمان دارا می‌باشند، انتخاب درب فلزی با طرح و نقش مناسب، همراه با حفظ امنیت می‌تواند به بهبود جلوه بصری نمای ساختمان کمک نماید. از این رو شرکت بزرگمهر با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و استفاده از ماشین آلات صنعتی، انواع درب‌های فلزی لیزری با طرح‌های متنوع ارائه می‌نماید.

۶- قفل‌ و لولا درب حیاط : قفل‌ و لولا یکی از مهم‌ترین بخش ها در تامین ایمنی درب‌ها، خصوصا درب‌ فلزی که در ورودی ساختمان‌ها و بناها قرار می‌گیرد، هستند. این متعلقات می‌بایست از استانداردهای ایمنی برخوردار بوده و کیفیت ‌آن‌ها به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد.

شرکت بزرگمهر از قفل و لا از برندهای معتبر بازار ایران استفاده می گردد که دارای عمرمفید بالا و کیفیت مثال زدنی می باشند.

همچنین امکان ساخت و تولید درب با طرح و مدل مورد نظر شما نیز امکان پذیر بوده و الته کارشناسان شرکت بزرگمهر می توانند شمارا در انتخاب درب زیبا متناسب با نمای ساختمان شما همراهی کنند.

البته لازم به ذکر است در زمان سفارش یک درب فلزی بهتر است قفل های کمکی را نیز چاشنی کارکرده تا امنیت ورودی ساختمان دو چندان شود. درب فلزی و درب حیاط تولید شرکت بزرگمهر قابلیت نصب انواع قفل و لولا و یراق آلات متفاوتی بر روی درب فلزی و درب حیاط استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی