روسیه: آمریکا باید گام های عملی برای احیای برجام بردارد


روسیه: آمریکا باید گام های عملی برای احیای برجام بردارد

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا باید گام های عملی برای احیای برجام بردارد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ریابکوف روز چهارشنبه گفت: ما معتقدیم که از طرف آمریکایی لازم است گام های عملی در مسیر بهبودی این وضعیت (در مورد برجام) برداشته شود.

وی افزود: سرانجام باید به مساله لغو تحریم ها در مورد ایران تحرک بخشید. در این مورد نیاز به تحرک معین وجود دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در زمان حاضر فقط شاهد گسترش فهرست تحریم ها در مورد ایران هستیم. سیاست ایران برای کاهش تدریجی از اجرای تعهدات داوطلبانه خود در چارچوب برجام ادامه دارد و ابعاد فعالیت های هسته ای این کشور افزایش می یابد.

ریابکوف در ادامه مصاحبه به اهمیت فراوان توافق بدست آمده میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان سفر ماه فوریه مدیرکل آژانس به تهران اشاره کرد.

در جریان سفر رافائل گروسی مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه بازرسی ها از مراکز هسته ای ایران در سه ماه آینده توافق کردند.

مقام روس در ادامه گفت: ما شاهد هستیم که این توافق اجرا می شود. اما باید فرصت کنونی از دست داده نشود و تلاش کرد تا نقشه راهی برای عادی سازی اوضاع تنظیم شود.

وی ادامه داد: بار دیگر تکرار می کنم که تحرک مثبت از سوی آمریکا بسیار مهم است و از طرف ایرانی هم دعوت به خویشتنداری می کنیم و اینکه از تشدید تنش ها پیروی نکند.

ریابکوف همچنین نگرانی کشورش را از آغاز غنی سازی اورانیوم در سایت هسته ای نطنز اعلام کرد و از طرف های مساله هسته ای ایران دعوت به خویشتنداری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است