یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط


یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط

قدیمی‌ها می‌گویند مسابقه باعث تقویت نسل می‌شود. این موضوع بارها و بارها ثابت شده زیرا بسیاری از ویژگی‌ها همچون دیسک‌های ترمز که اولین بار برای موتور اسپورت توسعه یافته بودند بعدها در خودروهای تولیدی نیز بکار رفتند. خودروهای رالی گروه B نمونه بارزی از این موضوع هستند. قوانین فیا به گونه‌ای است که هر خودرو … The post یادی از پژو 205 توربو 16...

قدیمی‌ها می‌گویند مسابقه باعث تقویت نسل می‌شود. این موضوع بارها و بارها ثابت شده زیرا بسیاری از ویژگی‌ها همچون دیسک‌های ترمز که اولین بار برای موتور اسپورت توسعه یافته بودند بعدها در خودروهای تولیدی نیز بکار رفتند.

یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط

خودروهای رالی گروه B نمونه بارزی از این موضوع هستند. قوانین فیا به گونه‌ای است که هر خودرو برای حضور در این مسابقات باید به تعداد ۲۰۰ دستگاه در نسخه جاده‌ای تولید شود. خودروسازان از این فرصت استفاده کرده و محصولاتی با تکنولوژی‌های بالا و قیمتی بالاتر تولید می‌کنند و خریداران نیز همواره به دنبال چنین محصولات کمیابی هستند.

یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط

پژو با عرضه ۲۰۵ در سال ۱۹۸۳ به دنبال حضوری قدرتمند در مسابقات رالی بود. مدل ۲۰۵ توربو ۱۶ در نمایشگاه ژنو ۱۹۸۴ رونمایی شد و اگرچه شباهت‌های ظاهری با نسخه استاندارد داشت اما باطن آن تفاوت‌های بسیار زیادی را نشان می‌داد. بدنه و کابین از کیت مخصوص خود سود برده و مهم‌تر اینکه برخلاف سایر نسخه‌های پژو ۲۰۵ که طراحی پیشرانه جلو داشتند، توربو ۱۶ محصولی پیشرانه وسط و چهار چرخ محرک بود. پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو نیز تغییرات زیادی را متحمل شده و به مدد یک توربوشارژر قدرت ۱۹۷ اسب بخاری تولید می‌کرد.

یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط

پژو می‌گفت ۲۱۹ دستگاه مدل جاده‌ای از این خودرو را با رنگ خاکستری وینچستر تولید کرده است. البته همه آن‌ها رنگ خاکستری نداشته‌اند. ژان تود که بعداً رئیس پژو تالبوت اسپورت شد ظاهراً درخواست کرده بود چهار نمونه از این خودرو با همان رنگ سفید مدل‌های مسابقه‌ای تولید شوند. این خودروها به دست خود تود، ژان بویلوت رئیس پژو، دیدیر پیرونی راننده مسابقات فرانسوی و آندره دِ کورتانز مدیر فنی پژو اسپورت رسیدند.

یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط

این مدلی که مشاهده می‌کند به زودی حراج خواهد شد و دارای شماره شاسی ۳۳ می‌باشد که توسط خود تود استفاده شده هرچند چنین چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است. مالک فعلی می‌گوید پیشرانه و گیربکس حالت اورجینال داشته و قدرت آن به ۲۲۷ اسب بخار افزایش یافته است. خودرو نیز به تازگی سرویس شده و دارای پمپ‌بنزین و تسمه تایم جدید است.

یادی از پژو 205 توربو 16 پیشرانه وسط

این ۲۰۵ T16 به نظر می‌رسد در شرایط نسبتاً مناسبی قرار داشته و کارکرد آن تنها ۹۹۰۰ کیلومتر است که به همین خاطر است قیمت فروش آن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06