واکسیناسیون 1700 نفر از گروه‌های پرخطر در اردبیل علیه کرونا


واکسیناسیون 1700 نفر از گروه‌های پرخطر در اردبیل علیه کرونا

اردبیل - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا، واکسن مقابله با کرونا به یک هزار و 700 نفر از گروه‌های پرخطر در این استان تزریق شد.

دکتر بابک نخستین روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای کنترل اپیدمی کووید.۱۹ در استان، انجام واکسیناسیون با اولویت گروه‌های پرخطر از ۲۱ بهمن امسال در استان آغاز شده است.

وی اظهارکرد: در اجرای برنامه واکسیناسیون سه هزار و ۶۰۱ عدد واکسن ساخت شرکت‌های چینی و روسی در سه مرحله به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تحویل داده شده که در حال تزریق به گروه‌های در معرض خطر است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: حدود یک هزار و ۹۰۰ عدد واکسن تحویلی نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی به گروه‌های اولویت‌دار و در معرض خطر ابتلا تزریق می‌شود.

وی افزود: این واکسن‌ها تاکنون برای کارکنان بخش درمان و نیز کارکنان مراکز فوریت‌های پزشکی، آزمایشگاه‌ها، مراکز بهداشت، افراد حاضر در سرای سالمندان و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران تزریق شده است.

دکتر نخستین اظهارکرد: واکسن‌های تحویلی در ۲ نوبت به فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود و طبق دستورالعمل کشوری، تزریق واکسن برای زنان شیرده و باردار، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که سابقه حساسیت شدید و شوک آنافیلاکسی دارند و نیز افراد تبدار و علامت‌دار ممنوع است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون کل این استان در زمینه شیوع کرونا در وضعیت پایدار آبی قرار دارد ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد از سه هفته پیش در وضعیت زرد قرار گرفته است.

بر اساس آمار رسمی، در استان اردبیل طی یک سال گذشته در مجموع یک هزار و ۴۲۵ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا در صورت آغاز سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شرایط جدید و مشاهده هفت مورد ابتلای اهالی این استان به نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

سه ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲.۵ ماه گذشته ۱۰ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسیده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج