تشکل‌ها برای مقابله با آسیبهای اجتماعی با مسوولان همکاری کنند


تشکل‌ها برای مقابله با آسیبهای اجتماعی با مسوولان همکاری کنند

یزد- ایرنا- فرماندار میبد گفت: تشکل‌ها و کارشناسان مشاوره با نگاهی کارآمد و به دور از اختلاف نظر و همراه با افزایش آستانه تحمل بهترین راهکارها را برای مقابله با آسیبهای اجتماعی انتخاب و با مسوولان همکاری کنند.

حسین فلاح روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با بانوان مسوول در اداره‌ها و ارگان‌ها و فعال اجتماعی میبد با قدردانی از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی و توانمند سازی بانوان افزود: ۷۰ درصد جامعه هدف از دایره آموزش‌ها و فرهنگسازی‌ها جدا و به حال خود رها شده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشتر گزارش‌ها و عملکردها ارایه می‌شود و کمتر توجهی برای حاکم کردن عقلانیت و معرفت در جامعه و شخصیت دادن به بچه‌ها و افراد در اجتماع و بها دادن به همدیگر داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد هم با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار از جمله صنعت و اشتغال در شهرستان ، گفت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات خوبی انجام شده و با این حال با توجه به دارالعباده بودن استان یزد در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی نداریم.

رسول نصیری ادامه داد: خوشبختانه در ۴۰ سال بعد از انقلاب بانوان جایگاه خوبی به دست آورده اند و با این وجود و با آن که می‌توان با بعضی حمایت‌های معنوی رفع مشکلات را پیگیری کرد ، هنوز آن گونه که باید به حوزه بانوان توجه نشده‌است.

مشاور فرماندار میبد در امور بانوان و خانواده نیز هدف از برگزاری نشست را هم اندیشی با بانوان فعال و تاثیرگذار عنوان کرد که می‌تواند برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و انتخاب اولویت‌های شهر به خصوص در حوزه بانوان بر اساس نگاه و دیدگاه‌های ارزشمند آنها برنامه‌ریزی و پیگیری شود.

کبری خواجه پور تصریح کرد: رویکرد ما باید برای وارد شدن به هر حوزه و فعالیتی برنامه محور و همراه با سنجش کارساز بودن فعالیت باشد.

رییس شورای شهر میبد هم با قدردانی از تلاش‌های همه بانوان فعال و موثر در حوزه های گوناگون فرهنگی اجتماعی ، ورزش و اشتغال تصریح کرد: همانگونه که می بینیم بانوان در وضعیت شیوع ویروس کرونا با بیشتر کردن تلاش خود از فضای مجازی استفاده بهینه دارند و گروه هایی را تشکیل داده و به بومی سازی فرهنگ و فرهنگ‌سازی پرداخته‌اند.

انسیه فلاح در ادامه اعلام آمادگی از سوی شورای و شهرداری برای ارایه خدمات به بانوان کرد که تلاش و انرژی و انگیزه برای موفق شدن در جامعه دارند.

همچنین در این نشست بانوان به بیان گزارش عملکرد و پیشنهادات خود پرداختند.

۵۱ هزار نفر از جمعیت ۱۰۶ هزار نفر میبد زن هستند و مرکز شهرستان در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!