2 هزار و 85 تُن کالای تنظیم بازار در گنبدکاووس توزیع شد


2 هزار و 85 تُن کالای تنظیم بازار در گنبدکاووس توزیع شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت که از ابتدای دی‌ماه امسال تاکنون مقدار 2 هزار و 85 تُن کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و روغن خوراکی در این شهرستان توزیع شده است.

خلیل رجبلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از اقلام توزیع شده طی سه ماه پایانی امسال شامل ۴۴۰ تن مرغ کشتار روز و منجد، ۷۸۸ تن روغن خوراکی، ۲۱۰ تن شکر، ۱۰۰ تن برنج خارجی و ۵۴۷ تن تخم مرغ با قیمت مصوب بوده است.

وی افزود: معمولا در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، تقاضا برای خرید کالاهای اساسی افزایش می‌یابد که براین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی از جمله ستاد تنظیم بازار و با هدف کنترل قیمت‌ها، اقدام به عرضه اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مصوب می‌کند.

رجبلی اضافه کرد: باتوجه به افزایش تقاضا برای گوشت مرغ و ایحاد صف‌های طولانی در مقابل مراکز عرضه در سطح استان گلستان و گنبدکاووس از هفته گذشته سهمیه توزیع روزانه این ماده پروتئینی در این شهرستان از حدود ۱۲ تن به ۳۰ تن افزایش یافته است.

به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۲۰۴ هزار ریال و هر کیلوگرم مرغ منجمد نیز ۱۵۵ هزار ریال است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس همچنین از آغاز توزیع ۹۰ تن پرتقال و سیب طرح تنظیم بازار در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم پرتقال ۱۰۵ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز به ترتیب با قیمت‌ ۱۲۰ و ۱۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گفته وی، فروش میوه تنظیم بازار در گنبدکاووس از طریق ۶ مرکز عرضه انجام می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟