کرونا هزار میلیارد تومان برای بخش درمان کرمانشاه هزینه داشت


کرونا هزار میلیارد تومان برای بخش درمان کرمانشاه هزینه داشت

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیماری کرونا بیش از هفت هزار و 800 میلیارد تومان به اقتصاد کرمانشاه خسارت زده است، گفت: بخش درمان استان از ابتدای شیوع تاکنون هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونا استان در استانداری، اظهارداشت: مردم خیر استان نیز تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به افراد آسیب دیده به واسطه شیوع بیماری کمک کرده اند.

وی افزود: شیوع کرونای مرگبار انگلیسی، شرایط بسیار سختی را در کشور پدید آورده و با توجه به این وضعیت از مردم عزیز ایران خواهشمندیم امسال هم به کرمانشاه نیایند.

استاندار کرمانشاه گفت: از کسانی که اقوام و آشنایانی در کرمانشاه دارند نیز تقاضای جدی داریم که به استان نیایند زیرا با توجه به قدرت بالای سرایت ویروس انگلیسی، ممکن است یک فرد آلوده رنگ یک شهر را از آبی به زرد و یا نارنجی عوض کند.

بازوند تاکید کرد: از فرمانداران توقع می رود به خاطر حفظ سلامت مردم، با کسانی که پروتکل ‌ها را نادیده می‌گیرند؛ قاطعانه برخورد کنند و گرنه ممکن است به سرنوشت خوزستان دچار شویم.

وی گفت: با توجه به حاد شدن وضعیت کرونا در برخی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار، مردم باید با جدیت بسیار بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اجرایی شدن ۹۸درصد مصوبات ستاد کرونا

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: امروز ۵۵ مین جلسه ستاد استانی کرونا برگزار شد و ستاد طی این مدت ۵۳۴ مصوبه داشته که ۹۸ درصد آن اجرایی شده است که نشان از تلاش ها و فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی این ستاد در کنترل این بحران دارد که از همه دستگاه‌های عضو ستاد، کادر فداکار درمان، اعضای شورای تامین استان، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، اصناف، سازمان صنعت و رسانه‌ها به خاطر این ایثارگری ها و ازخودگذشتگی ها تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم‌.

بازوند اظهار داشت: هرچند کشور ما علاوه بر بحران کرونا با تحریم های ظالمانه هم روبرو بود ولی با شکل گیری یک انسجام ملی فراگیر حول محور رهبر معظم انقلاب، توانستیم با رعایت پروتکل‌های کرونایی و شکلگیری پویش‌ های کمک های مومنانه در زمینه کنترل بحران بسیار موفق تر از کشورهای بزرگ عمل کنیم.

وی به اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:خوشبختانه این طرح با موفقیت در سطح استان اجرا شد و توانست به کنترل این بیماری کمک کند.

استاندار کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به پروازهای فرودگاه کرمانشاه به شهرهای مختلف عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به بسته شدن مرزهای استان با کشور عراق هیچ پروازی نیز بین کرمانشاه و شهرهای عراق انجام نخواهد شد.

۲ نفر دیگر بر اثر کووید ۱۹ در کرمانشاه جان باختند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر بر اثر کووید ۱۹ در شهرستان‌های کنگاور و سنقر و کلیایی فوت کردند، گفت: مجموع جانباختگان استان به هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ۵۲ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۴۲ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۷۲ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!