تشریح ویژه برنامه های مسجد جمکران برای تحویل سال نو و نیمه شعبان


تشریح ویژه برنامه های مسجد جمکران برای تحویل سال نو و نیمه شعبان

شفقنا- معاون فرهنگی مسجد جمکران ویژه برنامه های نیمه شعبان و تحویل سال نو را تشریح و تاکید کرد: تمام برنامه های مسجد به شکل مجازی خواهد بود. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی هم در این نشست خبری با اشاره به دو نیمه شعبان در سال 1400 بیان داشت: باید از این فرصت برای […]

تشریح ویژه برنامه های مسجد جمکران برای تحویل سال نو و نیمه شعبانتشریح ویژه برنامه های مسجد جمکران برای تحویل سال نو و نیمه شعبان

شفقنا- معاون فرهنگی مسجد جمکران ویژه برنامه های نیمه شعبان و تحویل سال نو را تشریح و تاکید کرد: تمام برنامه های مسجد به شکل مجازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی هم در این نشست خبری با اشاره به دو نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ بیان داشت: باید از این فرصت برای عرض ارادت بیشتر به امام زمان (عج) استفاده کرد و انتظار می رود همه مجموعه ها به صورت ویژه، یک روح مهدوی را در همه برنامه های خود داشته باشند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در کشور، از دست اندرکاران و برگزارکنندگان همایش ها و جشنواره ها خواست، برنامه های خود را بر سه محور «معرفت به امام»، «انس به امام» و «تبیین وظایف منتظران» استوار کنند و مسابقات و گردهمایی ها ولو به صورت مجازی در این سه محور برگزار شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران از برگزاری اولین کمپین «همدلی برای ظهور» در اولین مناسبت نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اضافه کرد: هشتک « #عید نو، عهد نو» راه اندازی شده است و لذا سازمان تبلیغات اسلامی، طرح هرخانه یک مهدیه را دنبال می کند و نیز از طریق شهرداری قم، طرح های مهدوی به شهرداری های کلان شهرهای کشور ارسال خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران همچنین از برگزاری استغاثه به حضرت حجت در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: این برنامه توسط صداوسیما، شبکه های ملی و بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهد شد.

او از تهیه بسته عیدانه نیمه شعبان خبر داد و عنوان داشت: این بسته فرهنگی با محوریت کودک و نوجوان توسط مسجد جمکران تهیه شده است که مردم از طریق این بسته می توانند جشن های مهدوی را به درون خانه های خود ببرند و درحقیقت گعده های خانوادگی را داشته باشند.

حسین آبادی از برگزاری مسابقه های مختلف تعبیه شده در مسجد جمکران خبر داد و افزود: مسابقه ای را در حوزه صحیفه سجادیه و نیز در زمینه ادعیه منتسب به امام زمان (عج) خواهیم داشت.

او احیای شب نیمه شعبان را از دیگر برنامه های مسجد جمکران عنوان کرد و افزود: جشن شب نیمه شعبان از ساعت ۱۷ چهاردهم شعبان تا ۶ بامداد از طریق صدا و سیما، فضای مجازی، تلویزیون مسجد جمکران و… برگزار می شود و از جمله مهدی یاور نمونه سال را هم معرفی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: تا این لحظه برگزاری مراسم به صورت حضوری نداریم مگراینکه رنگ بندی ها و شرایط کرونا اجازه برگزاری مراسم به صورت حضوری را بدهد.

او گفت: پوستر اولین جشنواره ملی کودک و نوجوان امام مهدی (عج) با مشارکت دستگاه های فرهنگی روز نیمه شعبان رونمایی خواهد شد.

حسین آبادی از برگزاری پویش «با تو عهد می بندیم» خبر داد و عنوان کرد: مردم در سال جدید می توانند عهد و پیمان های خود با امام زمان (عج) را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۱۳ می توانند ارسال کنند که به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

او ادامه داد: پویش جمعه های همدلی نیز برای سال ۱۴۰۰ طراحی شده است که نحوه همدلی مسئولان با مردم، کسبه با مشتریان، والدین با فرزندان توسط مردم بیان می شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب