برنامه‌های نوروزی صداوسیمای خراسان رضوی اعلام شد


برنامه‌های نوروزی صداوسیمای خراسان رضوی اعلام شد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اعلام جزئیات برنامه‌های نوروزی از تولید بیش از 23 هزار دقیقه برنامه در قالب 613 قسمت با 53 عنوان در نوروز 1400 خبرداد.

محسن نصرپور در خصوص برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: مهمترین ویژگی برنامه‌های نوروزی رویکرد تعامل گسترده با مخاطبان در حریم رضوی و انعکاس حال و هوای عید نوروز و تعطیلات فروردین ماه است. طراحی و تولید بیش از ۲۳ هزار دقیقه برنامه در قالب ۶۱۳ قسمت با ۵۳ عنوان اتفاقی بزرگ است که در این مرکز برای مخاطبان و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تدارک دیده شده است. در سیمای خراسان رضوی ۴۴۰۰ دقیقه برنامه در ۱۰۰ قسمت و با ۱۴ عنوان تقدیم مخاطبان شبکه استانی سیما خواهد شد.

وی گفت: در سیمای خراسان رضوی ویژه برنامه شاد «جنگ هزار و چهارصد» ویژه تحویل سال نو از حرم مطهر پخش خواهد شد و در کنار آن نیز ویژه برنامه‌های "شب شرقی"، "صبح خراسانی"، "مسابقه دوام ثامن" و "برنامه در مسیر زندگی" به صورت زنده با موضوعات نوروزی در تعطیلات طراحی شده که پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: در ایام نوروز پخش جشنواره‌های مستند، فیلم‌های سینمایی ایرانی، برنامه‌های بوم‌گردی و گردشگری، برنامه‌های ترکیبی همچون "در خانه بمانیم"، "آبنبات چوبی"، "گرا"، "جان جهان"، "گزارش ۵"، "معرکه" و مجموعه‌های طنز وسرگرمی همانند "نبات زعفرانی" و "جدی نگیرید" در حال تولید است که پخش خواهد شد.

نصرپور با توجه به برنامه‌های تدارک دیده شده برای انتخابات خاطرنشان کرد: برنامه‌های "مثبت اراده"، "ملت شهر"، "اشاره" و "گفتگو" در قالب‌های زنده و ضبطی در حال طراحی و آماده‌سازی هستند که از سیمای خراسان رضوی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های نوروزی صدای خراسان رضوی عنوان کرد: شبکه استانی صدای خراسان رضوی با قریب ۶۳۰۰ دقیقه در قالب ۱۰۶ قسمت در ۱۰عنوان تدارک دیده شده است. برنامه شاد رادیویی "یک گل یک نشان" در شب پایانی سال ۱۳۹۹ و برنامه "بهترین سرآغاز" نیز برای تحویل سال ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است. همچنین برنامه‌های تولیدی "روز شیرین نوروز شیرین"، "سلانه سلانه بهار آمد"، "شب‌های نوروز"، "عیدانه"، "سفرنامه"، "آتش بازی نیست"، "بهار پایداری" (ویژه ۱۲ فروردین)، "صد سال به این سال ها" (ویژه عصرگاهی)، "مسابقه رادیویی هفت سین"، "خ کمپلکس"، "عیدانه"، "شب‌های نوروز" و "صدای زائر" در این ایام پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت بارگاه شریف امام رضا (ع) برای ایرانیان اضافه کرد: رادیوی سراسری زیارت خراسان رضوی در جهاد رسانه‌ای بیش از ۹۰۰۰ دقیقه برنامه را در قالب ۳۰۰ قسمت با ۲۰ عنوان و با هدف خدمت به مخاطبان رادیو سراسری زیارت تدارک دیده است.

نصرپور افزود: رادیو زیارت جنگ زنده "بهترین سرآغاز" را ویژه برنامه لحظات تحویل سال تدارک دیده که این برنامه به مدت ۲ ساعت به صورت زنده به همراه پیام نوروزی مقام معظم رهبری در لحظه‌های سال نو از حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد. همچنین برنامه‌های "بهار در بهشت" با ۱۵ برنامه‌ی ۱۲۰ دقیقه‌ای، "قصه راه" با ۱۵ برنامه پنج ‌دقیقه‌ای، "شاعرانه‌های زیارت" با ۱۵ برنامه ۵۵ دقیقه‌ای، "شبستان" با ۱۵ برنامه ۵۵ دقیقه‌ای، "بهار زیارت" با ۱۵ برنامه ۱۸۰ دقیقه‌ای تلاش می‌کنند تا ضمن انعکاس حال و هوای نوروز و زیارت بارگاه امام هشتم (ع)، حس معنوی زیارت از راه دور را برای مردم ایجاد کنند. این تلاش‌ها با شرح مناجات شعبانیه در ماه فروردین ماه با نام "نجوای عارفان" به صورت زنده در ۱۵ برنامه ۵۵ ‌دقیقه‌ای هر شب از حرم مطهر به اوج خود خواهد رسید.

وی یادآور شد: برنامه های "آیه‌های بهاری" با ۱۵ برنامه ۲۰ ‌دقیقه‌ای"، "دست نیاز" با ۱۵ برنامه ۵۵ دقیقه ای، "یک دنیا انتظار" با ۱۵ برنامه ۴۵ ‌دقیقه‌ای"، "صلوات شعبانیه" با ۱۵ برنامه ۱۰ ‌دقیقه‌ای"، "گفت‌وگوی خبری"، "مجله خبری"، "زیارت ۹۹" با ۱۲ برنامه ۱۵ دقیقه‌ای و همچنین ۱۵ "نمایش" ۳۰ دقیقه‌ای، "نکته‌ها و پندها" با ۱۵ برنامه ۲۵ ‌دقیقه‌ای، "کلام بزرگان" با ۴۵ برنامه ۵ ‌دقیقه‌ای، "سرود رضوی"، "دل آوا" با ۱۵ برنامه ۲۵ ‌دقیقه‌ای، "زیارت دوست" با ۱۵ برنامه ۲۰ ‌دقیقه‌ای نیز به عنوان مهمترین برنامه‌های تولیدی و تامینی این شبکه در نوروز خواهد بود. همچنین رادیونمای زیارت با تولید بیش از ۲۰۰ عکس و پوستر و با بهره‌گیری از تصاویر متنوع نمای بصری جذابی را برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به تقارن نوروز در کشورهای همسایه با کشور ما تصریح کرد: به همین مناسبت در رادیوهای برون‌مرزی این مرکز ۳۱۹۵ دقیقه برنامه در قالب ۱۰۹ قسمت با ۹ عنوان برای کشورهای هم‌جوار تدارک دیده شده است. برنامه "بهار آمد" (ویژه تحویل سال) به مدت ۹۰ دقیقه به تهیه کنندگی سید قاسم موحد، برنامه "به پایان آمد این دفتر" به مدت ۷۵ دقیقه و برنامه "صدای پای بهار" در ۹ قسمت ۷۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی امید صفایی‌نیا را در این ایام پخش خواهد شد.

نصرپور ادامه داد: همچنین برنامه‌های "هفت سین" ، "چکامه‌های نوروزی"، "صدای دوست"، "جهان نوروز"، "طبیعت زیبای افغانستان"، "بهار نامه"، "مطبخ عیدانه"، "روز سرنوشت"، "غزل بهار"، "زمین خانه ما"، "یک سال با ولایت"، "افغانستان در آیینه سال" و "جهان در سالی که گذشت" از دیگر برنامه‌های رادیو دری خراسان رضوی است. همچنین رادیو تاجیکی نیز با برنامه‌های "جهان در سالی که گذشت" و "بهار همدلی" نیز به مدت ۶۳۰ دقیقه مهمان نوروزی خانه‌های شوندگان این رادیو خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای ایام نوروز ۱۴۰۰ گزارش‌های خبری ویژه‌ای را با عنوان‌های میلاد موعود، در قطعه‌ای از بهشت، مشهد و محول الاحوال در جوار بارگاه رضوی، نوروز در ادبیات کهن، نوروز در اشعار خیام، رنگارنگِ اقوام در خراسان، آیین‌های نوروزی در دل کویر، نوروز و مشکلات هتل‌داران، روانه شدن دل‌ها در ایام کرونایی به مشهد، دید و بازدید کرونایی، عیدی‌های کرونایی (مواسات)، شعار سوال، به مشهد نیایید، نظارت‌های کرونایی در نوروز، سال نو همت نو (مواسات)، آداب رسوم نوروز(منطبق با کرونا)، فرهنگِ ترافیک در نوروز، گزارش ویژه روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز طبیعت در خانه بمانیم تدارک دیده شده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به تولیدات فضای مجازی این مرکز در نوروز ۱۴۰۰ گفت: بیش از ۴۰۰ متن، خبر و گزارش با رویکرد اطلاع‌رسانی و توصیه به خودداری از سفر به خراسان رضوی و مشهد و ارائه هشدارهای کرونایی تولید و منتشر شده است. همچنین تولید چند موسیقی با موضوع کرونا و پرهیز از سفر به خراسان رضوی و تولید ۶ کلیپ و نماهنگ در واحد موسیقی این مرکز نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)