فایننشال تایمز: دولت بایدن اجرای تحریم‌های دوره ترامپ علیه نفت ایران را ادامه می‌دهد


فایننشال تایمز: دولت بایدن اجرای تحریم‌های دوره ترامپ علیه نفت ایران را ادامه می‌دهد

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد دولت بایدن به پکن اطلاع داده اجرای تحریم‌های نفتی دوره ترامپ علیه کشورمان را ادامه خواهد داد.


روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد دولت بایدن به پکن اطلاع داده اجرای تحریم‌های نفتی دوره ترامپ علیه کشورمان را ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد آمریکا به چین هشدار داده تحریم‌های دوره ترامپ در خصوص محموله‌های نفتی ایران را اجرایی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در حالی که محموله‌های حامل نفت ایران به چین رو به افزایش بوده است، فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گفته است دولت بایدن به پکن اطلاع داده است تحریم‌های دوره ترامپ علیه نفت ایران را ادامه خواهد داد.

این مقام ارشد دولت آمریکا، آگاه به مسائل ایران در مصاحبه‌ای به نشریه فایننشال تایمز اعلام کرد: صادرات نفت ایران به چین چند وقتی است که افزایشی بوده است. به نوشته این نشریه، برخی ناظران این پرسش برایشان مطرح شده بود که آیا این افزایش نشان دهنده آن است که دولت بایدن چشمان خود را بر این تجارت به منظور تشویق تهران برای پیوستن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بسته است و اینکه دولت بایدن بازگشت به این توافق را در اولویت قرار داده است یا خیر.

این مقام دولت آمریکا به فایننشال تایمز گفت: ما به چینی‌ها اعلام کردیم که ما به اجرای تحریم هایمان ادامه خواهیم داد. هیچ چراغ سبز ضمنی وجود نخواهد داشت.

این مقام آمریکایی البته اشاره کرد تحریم‌ها می‌تواند در طول مذاکرات میان واشنگتن و تهران به منظور احیای توافق هسته‌ای چند جانبه مورد چشم پوشی قرار گیرد.

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد در کنار برداشتن تحریم‌های نفتی، در راستای اقدامات تدریجی از پیش تنظیم شده، واشنگتن می‌تواند اجازه بازگشت میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را در کره جنوبی بدهد. این دارایی‌های بلوکه شده دقیقا همان موضوعی هستند که ما باید در چارچوب راه متقابل بازگشت به اجرای توافق درباره آن بحث کنیم.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد: در نهایت، هدف ما اجرای تحریم‌ها نیست؛ بلکه هدف ما رسیدن به نقطه‌ای است که تحریم‌ها برداریم و ایران نیز گام‌های هسته‌ای خود را معکوس کند.

این اظهارات در حالی بیان شده که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است با همتایان چینی خود فردا، پنجشنبه در آلاسکا برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن دولت بایدن دیدار کنند.

بر اساس آمار‌هایی که شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها، کپلر ارائه داده، چین ۴۷۸ هزار بشکه نفت روزانه در ماه فوریه از ایران وارد کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر