آبروی انگلیس رفت ! / فایل صوتی از وزیر امورخاجه لو رفت


رکنا:وزیر امور خارجه انگلیس در یک فایل صوتی که به بیرون درز کرده به مقام‌های این کشور گفته انگلیس باید هنگام تجارت با سایر کشورها به حقوق بشر اعتنا نکند.

به گزارش رکنا، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفته چنانچه کشورش بخواهد هنگام تجارت خودش را به کشورهایی محدود کند که استانداردهایشان مطنبق با کنوانسیون حقوق بشر اروپا است برخی از بازارهایی در حال رشد را از دست خواهد داد.

در فایل صوتی که از دومینیک راب به بیرون درز کرده او می‌گوید: «معتقدم ما باید آزادانه در سراسر دنیا تجارت کنیم. اگر ما تجارتمان را به کشورهایی با استانداردهای کنوانسیون حقوق بشر اروپا محدود کنیم بسیاری از فرصت‌های تجارت با اقتصادهای رو به رشد را در آینده از دست می‌دهیم.»

سازمان عفو بین‌الملل به اظهارات دومینیک راب واکنش نشان داده و گفته است: «این تمایل برای قربانی کردن حقوق بشر به پای تجارت، شوکه‌کننده است اما متأسفانه جای تعجب ندارد. این اظهارات با الگوی مأیوس‌کننده این دولت در زمینه حقوق بشر همخوانی دارد.»

عفو بین‌الملل گفته بار دیگر به انگلیس یادآور می‌شود تجارتی که باعث نقض حقوق بشر شود هرگز دوام نخواهد داشت.

انگلیس یکی از تأمین‌کنندگان سلاح‌های عربستان سعودی در جنگ یمن است. انگلستان از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش میلیاردها دلار تسلیحات اعم از جنگنده، بمب و موشک به عربستان را صادر کرده است.

این در حالی است که بسیاری از گروه‌های حقوق بشری از انگلستان خواسته‌اند فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...