معرفی انواع نگین های بکار رفته در انگشتر


دراین مقاله به بررسی انواع نگین های مورد استفاده در انگشتر های زنانه و مردانه می پردازیم، انواع نگین های در انگشتر های طلا و نقره زنانه بکار گرفته می شود و از انواع دیگر از سنگ های قیمتی در انگشتر های نقره مردانه مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع نگین انگشتردر انگشتر های طلا و نقره زنانه

در انگشتر های نقره و طلا برای زیبایی هرچه بیشتر و درخشش و همچنین جذابیت از انواع نگین های درخشان استفاده می شود که در ادامه به بررسی بعضی از آنان می پردازیم.

معرفی انواع نگین های بکار رفته در انگشتر

نگین سولیتر

این نگین مانند الماس بر روی انگشتر های مدل سولیتر قرار می گیرد، این نوع نگین بیشتر به طور تک استفاده می شود و بر روی انگشتر درخشش زیادی ایجاد می کند، در گذشته از الماس به عنوان سنگ انگشتر سولیتر استفاده می شده است ولی با توجه به قیمت بالای الماس امروزه از نگین هایی با شکل شمایل الماس در این نوع انگشتر های استفاده می شود.

فروشگاه اینترنتی نقرا بزرگترین فروشگاه بدون واسطه انواع انگشتر های نقره در ایران است.

معرفی انواع نگین های بکار رفته در انگشتر

نگین میکرو

نگین های میکرو بیشتر در بدنه انگشتر های طلا و نقره به کار می رود. این نگین ها می بایست به خوبی در بدنه انگشتر ثابت و فیکس گردند. در بعضی از دستبند ها و گردنبند ها مانند زنجیر مدل کارتیه و دستبند کارتیه نیز از این مدل نگین استفاده می شود.

نگین باگت

ظاهر این نگین ها به شکل مستطیل است و به مانند شیشه ای براق و درخشنده هستند.

در اطراف نگین های سولیتر بسیار دیده می شود همچنین در انواع سرویس ها و انگشتر های پایه جواهر استفاده می شود که تزیین کننده نگین اصلی هستند.

انواع نگین انگشتردر انگشتر های نقره مردانه

سنگ عقیق

این نوع نگین از نوع سنگ ‌های نیمه قیمتی است. مصریان در ۳هزار سال قبل از میلاد مسیح از این سنگ برای ساخت انگشتر و تزیین ظروف استفاده می نمودند.

سنگ عقیق در چهار نوع و رنگ 1- سبز , 2- زرد , 3-سرخ و4- سیاه در طبیعت یافت می شود.

عقیق معروف ترین و پر کاربرد ترین سنگ در میان دیگر از انواع سنگ های بکار رفته در انگشتر های مردانه است.

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از سنگ های قیمتی و با ارزش است که در اشکال و رنگ های فیروزه ‌ای با طیف رنگی آبی روشن , آبی‌رنگ تیره , سبز روشن و سبز تیره در طبیعت یافت می شود . سنگ‌ های فیروزه از نوع سنگ آذرین درونی است که در محل کوه های آتشفشان یافت می شود.

اشکال فیروزه مبنی بر صورت ظاهری به دو گونه عجمی و شجری تقسیم ‌بندی می شود . اصلی ترین مکان‌ های استخراج فیروزه در جهان معدن فیروزه کشور ایران , فیروزه تبت , فیروزه ایالات متحده و فیروزه مصر هست. فیروزه جزو سنگ های بسیار نرم دسته بندی می شود. همان طور که می دانید سنگ ها دارای سختی هستند که میزان آن بر اساس مقیاس موس مشخص می شود. نرم بودن فیروزه موجب می شود که تراش دادن آن بسیار سخت باشد . زیرا تحمل فشارهای وارده را ندارد و به سرعت دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود.

سنگ فیروزه از انواع نگین انگشتر به شمار می رود که بسیار زیبا و پر اطرفدار است. فیروزه نیز جزو سنگ هایی است که در دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. به قدری که در احادیث آمده اگر دستی برای دعا به درگاه خداوند بلند شد و انگشتر فیروزه در آن بود بدون حاجت بر نمی گردد.

سنگ مروارید

مروارید یکی از گران ترین و در عین حال خاص ترین سنگ در انواع نگین های بکار رفته است که در انگشتر به کار میرود. این سنگ براق و زیبا در بدن نرم تنان تشکیل می شود که در مطالب پیشین به نحوه تشکیل آن و عجایبی که در این خصوص وجود دارد پرداختیم. حتما برای شما جالب خواهد بود که بدانید در سال های گذشته برخی از افراد بر این باور و اعتقاد بودند که مروارید اشک فرشتگان است.معرفی انواع نگین های بکار رفته در انگشتر

اشکال مروارید‌ ها به‌این شرح است : مروارید آکویا , مروارید اقیانوس آهسته جنوبی , مروارید تاهیتی , مروارید آبی‌ , مروارید آب شیرین , مروارید کشی و مرواریدهای تصنعی .

ساخت مروارید مصنوعی در صدف های پرورشی تبدیل به یکی از صنایع پر طرفدار در جهان شده که برخی از کشورها در آن پیشتاز هسند. به هر حال مروارید از در بین انواع نگین انگشتر درصورتی که که اصل باشد از گرانترین‌ها به حساب می آید .

سنگ زمرد

از دیگر انواع نگین انگشتر سنگ زمرد است. سنگ زمرد از قدیم در فرهنگ ‎های متعدد تحت عنوان سنگ مقدس شمرده می شد . زمرد در جواهر سازی نه فقط جزء اشکال نگین انگشترهای مردانه و زنانه متداول بوده , بلکه در بیشتر گونه های جواهرات متفاوت هم به کار گرفته می شد. این سنگ درخشان و چشم نواز از براقیت و خوص زیادی برخوردار است که برخی از افراد بر این باور هستند که این سنگ می تواند محبت بین زن و شوهر را برطرف کند و به آن ها در بهبود رابطه و افزایش علاقه کمک زیادی کند. سنگ زمرد از قیمت بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد سلطنتی و ثروتمند در جهان از آن در زیور آلات خود استفاده می کنند.

انواع سنگ یاقوت

یاقوت جزء سه سنگ دوست داشتنی جهان و پس از الماس دو‌مین سنگ از نظر سختی به حساب می‌ آید. این سنگ در دامنه کوه ‌ها و بستر رودخانه ‌ها یافت می شود . اشکال یاقوت ها به یاقوت قرمز‌ رنگ , یاقوت کبود , یاقوت ستاره‌ ای و یاقوت زرد رنگ تقسیم می شود . یاقوت قرمز‌ رنگ قسمتی از گران ترین سنگ های قیمتی محسوب می شود تا جایی که رکورد صد هزار دلار در هر قیراط را به خویش اختصاص داده است .

سنگ یشم

این سنگ قیمتی از ۵۰۰۰ سال گذشته در ساخت ابزار آلات , مجسه‌ ها و جواهر‌سازی به کار گیری می شد. سنگ یشم از با دوام‌ترین سنگ ‌ها به حساب می‌آید . یشم از دوران سابق در فرهنگ و تمدن چینی قیمت بالایی داشته است , به گونه ای که یک ضرب ‌المثل چینی چنین می گوید : طلا جواهرات ارزشمند است البته یشم بی ‌قیمت .

سنگ زبرجد

این سنگ از زمان باستان در مصر ارزش بالایی داشته و گوهر ملی این کشور محسوب می‌شود. سنگ زبرجد تنها به رنگ سبز در طبیعت یافت می‌شود و از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. سنگ زبرجد برخلاف اکثر سنگ ها در لایه عمیق تری از سطح زمین تشکیل می گردد.

سنگ کهربا

کهربا در بین انواع نگین و سنگ های گوناگون جزو سنگ ‌هایی است که منشا آن گیاهی یا حیوانی است. در واقع کهربا سنگی شیک و سنگین است که از شیره درختان بدست می‌آید و بدلیل رنگ و ظاهر زیبایش در صنعت جواهر سازی از آن استفاده می‌ کنند.

منبع : noghra.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری