تجمع و استقرار چادر در بوستان‌های قم در ایام عید ممنوع است


تجمع و استقرار چادر در بوستان‌های قم در ایام عید ممنوع است

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: تجمع و استقرار چادر در بوستان‌های قم در ایام عید ممنوع است و قم، امکانی برای میزبانی از زائران نوروزی ندارد.

سید امیر سامع شب گذشته در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان در مورد وضعیت ایام نوروز و نیمه شعبان پیرامون پذیرش زائران اظهار داشت: در سال جاری با توجه به محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا، امکان ارائه خدمات به زائران و مسافران وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: هرچند در حوزه خدمات شهری به زائران و مسافران با بلاتکلیفی مواجه هستیم، اما خدمت به زائرین را در هر شرایطی وظیفه مدیریت شهری می‌دانیم.

وی تصریح کرد: ورود مسافران و زائران به قم، محدودیت ندارد اما ارائه خدمات با محدودیت‌هایی مواجه است و این امر ما را سرگردان و بلاتکلیف کرده است.

سامع بیان کرد: در حوزه خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیکی باید برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم تا به‌واسطه ازدحام و شلوغی، شهروندان با مشکلات بهداشتی مواجه نشوند و سلامت آن‌ها به مخاطره نیفتد.

وی گفت: تجمع و استقرار چادر در بوستان‌های قم در ایام عید ممنوع است و قم، امکانی برای میزبانی از زائران نوروزی ندارد و امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در نظر گرفتن پارکینگ‌های اضطراری در صورت حضور مسافران و زائران به‌ویژه در اطراف جمکران دارای اهمیت زیادی است.

وی اظهار داشت: آماده کردن منظر شهری در ایام عید و نیمه شعبان، یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری است و تلاش شد از المان‌هایی در رابطه با مهدویت و سال نو استفاده شود.

سامع عنوان کرد: امکان راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی وجود ندارد و مجوزی ارائه نمی‌شود و باید جشن‌های خودجوش مردمی نیز به‌خوبی مدیریت شود.

وی بیان کرد: تبدیل ایستگاه‌های صلواتی به فرهنگی می‌تواند خدمات را به شهروندان تغییر دهد و حتی برای اطلاع‌رسانی به زائران و مسافران مؤثر باشد تا با مشکلات کمتری مواجه شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: باوجود محدودیت‌ها، باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم تا با حضور زائران و مسافران، غافل‌گیر نشویم.

انتهای پی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد