جهت گیری فعالیت های اوقاف در سال 1400 تشکیل نهضت اجتماعی مهدوی است/ اهتمام به تقویت موقوفات مهدوی


جهت گیری فعالیت های اوقاف در سال 1400 تشکیل نهضت اجتماعی مهدوی است/ اهتمام به تقویت موقوفات مهدوی

مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به اینکه در سال جدید دو جشن ولادت وجود داشته و با یاد و نام مولایمان امام زمان علیه السلام آغاز و خاتمه می یابد، شیوه نامه اجرایی طرح «مهر مهدوی» برای اجرا ابلاغ می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ در سخنان حضرت رسول(ص) آمده است: «أفضلُ العِبادةِ انتظارُ الفَرَجِ» (انتظار فرج برترین عبادت است). قرن هاست که جبهه حق و پیروان عدالت، در اقلیت و محرومیت و مظلومیت اند. ولی این وضع، همیشگی نیست و روز گشایش و فرج برای اهل ایمان خواهد رسید. روزی که با ظهور امام زمان(عج)، حق غلبه و پیروزی می یابد و این تنگناها و مظلومیت ها برطرف می شود و مومنان، عزت و اقتدار می یابند و ستمگران و مفسدان و جهان خواران، ذلیل و نابود می شوند. این احساس، احساسی مثبت و سازنده است.

مسلمان واقعی باید چشم به راه چنین دورانی باشد و خود را برای آن آماده کند. این انتظار، در همه ادیان و اقوام وجود داشته و دارد و قرن هاست که میلیون ها دل بی قرار و عاشق، چشم به راه آمدن انسانی بزرگ و الهی از خاندان پیامبرند، تا با آمدنش جهان به سامان برسد و عدالت جهانی حاکم شود.

انتظار فرج، نشانه کمال جویی ماست و دعا برای فرج، گواه عشق ما به عدالت و ایمان و حق است. از زمان امامان معصوم، فرهنگ انتظار در میان شیعه رواج داشته و امید داشتند که آن مهدی موعود را شاهد باشند و یاری کنند. انتظار، ما را از یاس می رهاند و به تلاش و زمینه سازی وا می دارد.

بنابراین گزارش؛‌ رضا معممی مقدم، مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه درنشست کارکنان این اداره کل گفت: با توجه به اینکه در سال جدید دو جشن ولادت وجود داشته و با یاد و نام مولایمان امام زمان علیه السلام آغاز و خاتمه می یابد، شیوه نامه اجرایی طرح "مهر مهدوی" با موضوع ایجاد امید وتقویت استراتژی انتظار برای اجرا ابلاغ می شود.

مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرهنگ انتظار یعنی امید داشتن به آینده ای روشن، امیدی که حرکت آفرین باشد و انسان را به سوی ساختن آن جامعه آرمانی سوق دهد. لذا سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به در اختیار داشتن ظرفیت های بی نظیری مثل ۸ هزار امام زاده ، ۲۲ هزار هیئت امنا و ۲۶۰۰ خادم ثابت و ۲۰ هزار خادم افتخاری و هزار مرکز افق و ۸۰۱ هیئات شاخص و محوزی در بقاع متبرکه و گروه‌های جهادی همکار و... می بایست فرهنگ غنی انتظار را بیش از پیش ترویج و قلوب خلائق را متوجه خورشید عالم تاب هستی حضرت مهدی موعود علیه السلام کند.

بقاع متبرکه امامزادگان نقش مهم و موثری برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت دارند

وی ادامه داد: در این زمینه، بقاع متبرکه امامزادگان که از دیرباز، مهد قرآن و عترت و محل نشر معارف ناب اسلامی و فرهنگ سازان این عرصه بوده اند، می‌توانند نقش مهم و موثری برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت ایفا کنند.

معممی مقدم اظهار داشت: ما به جامعه هدف سازمان و هیات امنا بقاع و مدیران محترم مراکز افق امام زادگان اعلام کردیم ، در سال مهدوی دنبال فعالیت ویترینی و تشریفاتی نیستیم بلکه با توجه به بقعه محوری در برنامه ریزیها، به دنبال تدوین و اجرای برنامه هایی هستیم که موجب تقویت مکارم اخلاق، نهادینه سازی عدالت اجتماعی ، کیفی سازی تعظیم شعائر مذهبی در بقاع متبرکه، جوان گرایی و تقویت سبک زندگی اسلامی شود.

اهتمام به تقویت موقوفات مهدوی در سال ۱۴۰۰

وی افزود: اهتمام ما به تقویت موقوفات مهدوی در سال اینده باید بیشتر باشد و منتظران صالح اهتمام بیشتری به نوع‌دوستی خواهند داشت و خروجی نهضت اجتماعی مهدوی جامعه‌ی مهربانتری خواهد بود و شبکه تبلیغ باید پیامهای زندگی مهدوی و انتظار را تولید و باز نشرکند.در سال مهدوی سازمان به دنبال رسیدگی بیشتر به محرومان ، آزادی زندانیان ، ایجاد اشتغال و... است.

معممی مقدم تصریح کرد: در سال مهدوی ما به دنبال تقویت کارکرد اجتماعی منتظران هستیم تا بتوانیم در راستای بایسته های گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد