صدای بلند در چهارشنبه سوری عامل استرس و اختلال وحشت است


صدای بلند در چهارشنبه سوری عامل استرس و اختلال وحشت است

مسئول واحد روانشناسی بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) گفت: استرس شدید از جمله صداهای ناگهانی و بلند می‌تواند حملات هراس را ایجاد کند. در چهارشنبه سوری به دلیل وجود صداهای بلند ممکن است برخی افراد دچار اختلال وحشت شوند.

صدای بلند در چهارشنبه سوری عامل استرس و اختلال وحشت است
فرزانه مرکزی در خصوص اختلال وحشت ناشی از صدای بلند، اظهار کرد: اگر چه دلایل دقیق بروز حملات و اختلال وحشت مشخص نیست، اما استرس شدید از جمله صداهای ناگهانی و بلند می‌تواند حملات هراس را ایجاد کند. در چهارشنبه سوری به دلیل وجود صداهای بلند ممکن است برخی افراد دچار اختلال وحشت شوند.

وی تصریح کرد: بیشتر افرادی که حمله وحشت را تجربه می‌کنند، علائمی از جمله تند شدن ضربان قلب، احساس ضعف، غش یا سرگیجه، احساس عرق و لرزش، درد سینه و دشواری تنفس و احساس از دست دادن کنترل، علائم حمله وحشت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول واحد روانشناسی بیمارستان آموزشی درمانی امام موسی کاظم (ع) با اشاره به تکنیک‌های غلبه بر حمله هراس یا وحشت، خاطرنشان کرد: لازم است بدانید احساساتی که هنگام هراس دارید کاملاً طبیعی است و ممکن نیست بمیرید یا دیوانه شوید، همچنین از سیگار کشیدن، مصرف الکل و کافئین خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به تشدید علائم حمله وحشت شود و حال فرد را بدتر کند.

وی افزود: کنترل تنفس و نفس کشیدن عمیق می‌تواند علائم هراس را تسکین دهد همچنین فرد باید بدن خود را در حالت آرامش قرار دهد و در دم نفس‌های عمیق بکشد و چند ثانیه نفس را نگه داشته و آهسته آهسته بازدم را انجام دهد تا به تدریج آرام شود و شرایطش بهبود یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا