٢٠ پایگاه هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ایام نوروز فعال است


٢٠ پایگاه هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ایام نوروز فعال است

ارومیه-ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در طول تعطیلات نوروزی جمعیت هلال احمر این استان با 20 پایگاه امداد و نجات در خدمت مسافران و هموطنان خواهد بود.

امیر جعفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی، یک هزار و ۷۶۴ نفرروز از نجاتگران در پایگاه‌های امداد و نجات در سطح استان جهت پاسخگویی به حواث احتمالی حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور و با هدف کاهش تلفات در طول تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۱۶ پایگاه جاده‌ای، ۲ پایگاه کوهستانی ، یک پایگاه امداد هوایی و یک تیم واکنش سریع در محورهای مواصلاتی استان در این طرح فعال بوده و به هموطنان خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

جعفرزاده با اشاره به امکانات به کار گرفته شده در این طرح اضافه کرد: ۵۱ دستگاه خودرو شامل ۱۷ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودروی نجات و ۲۲ دستگاه خودرو امدادی پشتیبان در این طرح خدمات امدادی ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در خصوص کنترل تردد در مبادی مرزهای رسمی کشور اعم از زمینی، هوایی و دریایی که در حال اجراست، پنج پست در آذربایجان‌غربی مشغول ارائه خدمات مربوط به پیشگیری ازشیوع و کنترل بیماری منحوس کرونا باهماهنگی دانشگاه علوم پزشکی درمبادی ورودی و فرودگاه ارومیه خواهند بود.

به گزارش ایرنا شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده بوده و هموطنان می‌توانند با گوشی بدون سیم کارت و بدون شارژ ریالی هم با این شماره تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06