فعالیت تیم های نوروزی دامپزشکی البرز آغاز شد


فعالیت تیم های نوروزی دامپزشکی البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد که در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر واحدهای عرضه، بسته بندی و کشتارگاه های استان ویژه ایام نوروز، 177 تیم نظارتی و پایش فعال شدند.

علیرضا جمالی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۰ تیم نظارتی در اداره کل دامپزشکی استان برای نظارت بر تیم های نظارتی شهرستان ها و شکایات ها فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵۷ تیم پایش و نظارتی در شهرستان ها فعال شده اند، اظهار داشت: در هر شهرستان تا ۲۹ اسفند ماه ۱۱ تیم فعال هستند که از اول فروردین به هفت تیم کاهش می یابند.

جمالی تعداد پرسنل فعال در کل این تیم ها ۲۱۰ نفر برشمرد و گفت: در اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر بر واحدهای توزیع و عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی ها، چلوکبابی ها، قصابی ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده های دامی نظارت دقیق می کنند.

وی از شهروندان و مسافران خواست مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی دقت کنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۱۲ و یا به شماره تلفن ۳۲۷۳۷۱۷۹ اطلاع دهند.

طرح پایش و حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم و مسافران از روز ۲۵ اسفند ماه در البرز آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهدداشت.

در اجرای طرح پایش های نوروزی دامپزشکی استان البرز در سال گذشته، در نتیجه ۳۹۱۰ بازدید از مراکز مورد نظر در مجموع ۱۴ هزار و ۴۹۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی از واحدهای متخلف جمع آوری و ۱۷ واحد نیز پلمب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403