مشارکت بانوان برای رقابت در انتخابات شوراهای شهر میاندوآب بسیار کم بود


مشارکت بانوان برای رقابت در انتخابات شوراهای شهر میاندوآب بسیار کم بود

مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه 120 نفر برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در میاندوآب ثبت نام کردند، گفت: فقط هفت درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند که در این دوره برای عضویت در شوراهای شهر رقابت خواهند کرد.

حسام شیرازه‌محبت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر، در مجموع ۹ نفر حضور دارند که هفت نفر از شهر میاندوآب، یک نفر از بکتاش و یک نفر از شهر باروق ثبت‌نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ششمین دوره شوراها در چهار شهر چهاربرج، باروق، بکتاش و میاندوآب‌ برگزار می‌شود، افزود: در انتخابات دوره پنجم از سه شهر چهاربرج، باروق و میاندوآب‌ ۱۵۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که این دوره "بکتاش" نیز به شهر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نام کنندگان چهار نفر با انصراف و چهار نفر به علت عدم تایید مدرک تحصیلی نتوانستند روند انتخابات را ادامه دهند، اضافه کرد: با این اوصاف ۸۴ نفر از شهر میاندوآب، ۱۰ نفر از شهر باروق، ۱۴ نفر از شهر بکتاش و ۱۲ نفر از شهر چهاربرج در مجموع برای تصدی ۲۲ کرسی در این چهار شهر باهم رقابت می‌کنند.

فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه از میان ثبت‌نام کنندگان ۹ نفر زیر ۳۰ سال هستند، گفت: کم سن‌ترین داوطلب متولد ۱۳۷۴ و مسن‌ترین آنها متولد ۱۳۳۸ است.

شیرازه محبت اضافه کرد: همچنین از بین ثبت‌نام کنندگان ۶۷ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۴۱ نفر کارشناسی ارشد، ۲ نفر دکترا و ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند که در دوره قبلی تعداد داوطلبان با تحصیلات حوزوی هفت نفر بود.

وی ادامه داد: ۷۶ نفر با حضور در فرمانداری و بقیه از طریق دفاتر پیشخوان دولت و اپلیکیشن ثبت‌نام خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد داوطلبان عضویت در ششمین دوره شورای شهرهای میاندوآب را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: ۲۰ نفر از داوطلبان عناوین شغلی خود را فرهنگی، ۱۷ نفر کارمند، یک نفر بیکار و مابقی عنوان آزاد را اعلام کرده‌اند.

فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه ۲۰ درصد داوطلبان را ایثارگران به خود اختصاص داده‌اند، افزود: همچنین ۲۶ نفر شامل ۲۴ درصد داوطلبان دارای سابقه عضویت در شوراها را دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر میاندوآب در چهار حوزه چهاربرج، باروق و بکتاش هر کدام با پنج عضو و سه عضو علی‌البدل و در شهر میاندوآب برای تصاحب هفت کرسی و پنج نفر علی‌البدل برگزار می‌شود.

شهرستان میاندوآب با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت سومین شهرتان پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه و خوی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول