56 واحد سردخانه‌ای مردادماه در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود


56 واحد سردخانه‌ای مردادماه در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به اجرای 56 پروژه سردخانه‌ای در استان گفت: این واحدها با ظرفیت 275 هزار تن بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تابستان سال 1400 به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، اکبر بهنامجو افزود: برای اجرای این واحدهای سردخانه‌ای، تامین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال بر اساس جدول زمانبدی تدوین شده و با پرداخت این تسهیلات شاهد بهره‌برداری از آنها تا مرداد ۱۴۰۰ خواهیم بود.

وی بیان کرد: سردخانه‌های اتمسفریک زیر صفر، بالای صفر و انبارهای سرد مکانیزه از اولویت‌های مهم صنایع تبدیلی استان اردبیل هستند که نقش مهمی در نگهداری محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار دارند.

به گفته او، در حال حاضر در استان ۴۷ مورد سردخانه و انبار سرد مکانیزه به ظرفیت ۱۷۵ هزار تن به صورت فعال در حال بهره‌برداری هستند.

بهنامجو نیاز استان به صنایع سردخانه‌ای و ذخیره سازی را ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد.

فرماندار اردبیل هم گفت: در حال حاضر ۳۶ واحد سردخانه با ظرفیت ۸۰ هزار تن در این شهرستان در حال احداث و یا صدور مجوز تاسیس است.

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی سردخانه‌های در دست احداث اردبیل افزود: برای اجرای واحدهای سردخانه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود و برای ۲۶۰ نفر هم به طور مستقیم شغل ایجاد ‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردبیل یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است، نگهداری و انبار استاندارد محصولات حائز اهمیت است و بر همین اساس زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی سردخانه محصولات کشاورزی در شهرستان اردبیل فراهم بوده و حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران در این بخش انجام می‌شود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه امسال ۱۷ واحد تولیدی راکد در این شهرستان فعال شد، افزود: با فعال‌سازی این واحدها برای ۱۷۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

امامی یگانه حمایت از واحدهای تولیدی، تامین زیرساخت‌های لازم واحدها و احیای واحدهای راکد را ضروری دانست و گفت: حمایت‌ از واحدهای کوچک مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در شهرستان از قبیل ارائه تسهیلات و تامین زیرساخت‌ها برای واحدهای کوچک انجام شده است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌فعال در این شهرستان شناسایی شده، افزود: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم از اولویت اساسی مسئولان استان است و برنامه‌ریزی شده امسال با اجرای طرح‌های اشتغال‌زا زمینه رونق اقتصادی در این شهرستان فراهم شود.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند. اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا