نقشه هواوی برای تصاحب بازار 5G


نقشه هواوی برای تصاحب بازار 5G

ایتنا - هواوی معتقد است که علیرغم تحریم‌ها در ایالات متحده، می‌تواند مجوزهای جدیدی دریافت کند و قصد دارد از درآمد خود برای سرمایه گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه استفاده کند.



شرکت هواوی قصد دارد علیرغم محددیت‌ها و تحریم‌های وضع شده توسط آمریکا، در فروش گوشی، در بازار 5G رقابت کند.
بلومبرگ در آخرین گزارش خود درباره هواوی می‌گوید: این شرکت فناوری اخیرا اعلام کرده که قصد دارد در ازای استفاده از حق ثبت اختراع خود از شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ حق امتیاز دریافت کند.
هواوی معتقد است که علیرغم تحریم‌ها در ایالات متحده، می‌تواند مجوزهای جدیدی دریافت کند و قصد دارد از درآمد خود برای سرمایه گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه استفاده کند.

به گزارش ایتنا از the verge، جیسون دینگ، رئیس حقوق مالکیت معنوی هواوی در بیانیه‌ای گفت: «Huawei بزرگ‌ترین توسعه دهنده فناوری 5G بوده است.»
این شرکت قصد دارد برای هر گوشی که از اختراع ثبت شده 5G خود استفاده می کند حداکثر 2.50 دلار شارژ کند.
Huawei معتقد است که نباید تحت تأثیر تحریم‌های مداوم ، اختراع ثبت شده این شرکت در حوزه 5G نادیده گرفته شود.

نقشه هواوی برای تصاحب بازار 5G


درآمد ثبت اختراع هواوی در حال حاضر قابل توجه است. دینگ تخمین می‌زند که هواوی بین سال‌های 2019 تا 2021 از 1.2 تا 1.3 میلیارد دلار از مجوز ثبت اختراع درآمد کسب کرده است.
طبق گزارش CNBC ، Huawei همچنین قصد دارد هزینه کمتری نسبت به سایر تولیدکنندگان مانند نوکیا و اریکسون برای دسترسی به اختراع ثبت شده استاندارد (SEP) فناوری 5G دریافت کند.

Huawei هنوز هم به دلیل نگرانی‌ها از جاسوسی این شرکت از کاربران آمریکایی، از انجام فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده تحت تحریم‌های سنگین قرار دارد، در حدی که انگلیس و آمریکا برای توسعه شبکه 5G به دنبال جایگزینی برای هواوی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی