دانش آموزان کشور با آیین نوروزی در شبکه شاد آشنا می شوند


دانش آموزان کشور با آیین نوروزی در شبکه شاد آشنا می شوند

کرج- ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای یک برنامه فرهنگی ، دانش آموزان سراسر کشور با آیین های نوروزی در بستر شبکه شاد آشنا می شوند.

علی رمضانی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا در کرج به تقویم ایران به لحاظ پیشینه غنی مذهبی و تاریخی این سرزمین باستانی اشاره کرد و افزود: همه ساله مردم بر اساس سنت ها، آیین های ویژه نوروز را گرامی می دارند.

وی خاطرنشان کرد: این آیین ها به مرور به عنوان روزهای ماندگار و خاطرات شیرین در دفتر عمر و بخش جدانشدنی از زندگی اجتماعی در آمده اند و برای انسانها دارای ارزش معنوی بسیار زیاد با کارکردهای گوناگون بویژه در زمینه شادی آفرینی است .

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: کارشناسان درایام تعطیلات نوروز در بسترشبکه شاد به فلسفه نوروز، پیدایش ، آداب و رسوم ، نوروز پس از اسلام، نوروز در دوران معاصر و نوروز در دوران سخت کرونا می پردازند.

وی تصریح کرد: این برنامه درتعطیلات نوروز برای دانش آموزان درشبکه شاد با عنوان " شادمانه" طراحی و تدوین شده است.

رمضانی هدف از تولید و اجرای این برنامه را معرفی نوروز باستانی و سرگرم کردن دانش آموزان ذکر کرد.

وی ادامه : برنامه شادمانه در نوروز ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۱۵ شب پخش می شود که دانش آموزان اولین قسمت آن را روز اول نوروز از شبکه شاد می توانند تماشا کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در این برنامه از مجریان و چهره های مطرح سینما و تلویزیون کشور به منظور شاد کردن و نشاط آور بودن برنامه دعوت شده است.

وی عنوان کرد: آیتم های این برنامه از برنامه‌های ترکیبی شامل طنز، گفتگوهای شاد و مفرح و همچنین آیتم های سرگرم کننده خواهد بود.

وی تاکید کرد: ایام نوروز باستانی بسیار شیرین و شادی بخش است زیرا دلها را به هم نزدیک می کند و همدلی را درجامعه تقویت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان