قیمت میوه شب عید تنظیم بازار در گیلان یکهزار تومان کاهش یافت


قیمت میوه شب عید تنظیم بازار در گیلان یکهزار تومان کاهش یافت

رشت - ایرنا- معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تداوم توزیع 600 تن سیب و پرتقال با قیمت مصوب در استان گفت: برای حمایت از اقشار آسیب پذیر قیمت هر کیلو گرم میوه شب عید تنظیم بازار یکهزار تومان در استان کاهش یافت.

محمد فیض روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قیمت میوه شب عید تنظیم بازار ، هرکیلو گرم سیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال ۱۲ هزار تومان تعیین شده بود، افزود: با هدف حمایت بیشتر از اقشار آسیب پذیر از امروز میوه شب عید تنظیم بازار هر کیلو سیب ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال ۱۱ هزار تومان عرضه می شود.

وی یادآور شد: توزیع ۳۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال با نرخ مصوب در گیلان در نقاط تعیین شده ادامه دارد.

وی همچنین از توزیع روزانه به طور میانگین ۲۶۰ تن مرغ گرم در استان خبر داد و گفت: این میزان توزیع مرغ گرم گاهی به بیش از ۳۰۰ تن نیز رسیده است.

فیض با اشاره به اختصاص ۳۰۰ تن مرغ منجمد به استان باهدف تنظیم بازار اظهار داشت: همچنین ۲۲۰ تن مرغ منجمد امسال توزیع و ۸۰ تن دیگر سال آینده توزیع می شود.

وی به اختصاص ۴۰۰ تن سهمیه روغن نیز از محل ذخائر شرکت بازرگانی ایران اشاره و تصریح کرد: از دو هفته قبل بیش از ۹۱۰ تن روغن خوراکی در استان توزیع شده است ؛ ضمن آنکه شرکت های پخش و فروشگاههای بزرگ نیز براساس سهمیه ای که به آنها اختصاص داده می شود، روغن خوراکی توزیع می کنند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: به طور متوسط ماهانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن روغن در استان توزیع می شود.

فیض با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۰۰ تن سهمیه شکر نیز جذب شده است ، گفت: این میزان شکر با قیمت کیلویی هشت هزار و ۷۰۰ تومان از نیمه بهمن ماه بتدریج در حال توزیع در استان است.

گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. طبیعت زیبا و وجود اماکن گردشگری و اقامتی موجب ورود صدها هزار مسافر در ایام عید به این استان می شود. سالانه قریب ۳۰ میلیون گردشگر به این استان سرسبز زیبا سفر می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری