آغاز طرح غربالگری نوروزی مسافران فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)


آغاز طرح غربالگری نوروزی مسافران فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

تهران - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از استقرار تیم اعضای این جمعیت در طرح نوروزی غربالگری مسافران ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ شاهین فتحی با بیان اینکه این طرح بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به جمعیت هلال احمر محول شده اظهار کرد: عوامل جمعیت هلال احمر در همکاری با عوامل وزارت بهداشت، با استقرار در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور، با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین شناسایی موارد مشکوک، نسبت به غربالگری مسافران اقدام میکنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: با توجه به وجود اصلی ترین مرز هوایی بین المللی کشورمان در استان تهران، هماهنگی هایی با مسولین مربوطه در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و همچنین شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری صورت گرفت و مقرر شد در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا، اعضای جمعیت هلال احمر استان تهران، پیش از حضور در فرآیند غربالگری مسافران فرودگاه، ابتدا با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری آموزش های لازم را فرا گیرند.

فتحی عنوان کرد:اعضای داوطلب هلال احمر استان تهران پس از طی دوره آموزشی لازم، با هدف بررسی عدم ابتلای مسافران ورودی به ویروس کرونا و شناسایی موارد مشکوک، روزانه بصورت یک تیم ۵ نفره با استقرار در مرز هوایی ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، نسبت به غربالگری و انجام تست سریع مسافران اقدام خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، طرح غربالگری مسافران در پایانه های مرزی، تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت که اعضای هلال احمر استان تهران نیز بر اساس این طرح، در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

در طرح غربالگری نوروزی همه مسافرینی که وارد کشور می‌شوند، تست کرونا به صورت تست سریع یا رپید برایشان انجام می‌شود. کسانی که تست شان منفی باشد، به مسیرشان ادامه می‌دهند. در عین حال افرادی که تست شان مثبت می شود، در نقاهتگاه ها و هتل های در نظر گرفته شده نگهداری می شوند تا زمانیکه دانشگاه‌های علوم پزشکی تایید کنند که این افراد می‌توانند از این مراکز خارج شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا