بازی‌های بومی محلی منطقه گل تپه تقویت می‌شود


بازی‌های بومی محلی منطقه گل تپه تقویت می‌شود

رئیس هیئت ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی محلی شهرستان کبودراهنگ گفت: به دنبال شناسایی بازی های بومی محلی در روستاهای منطقه گل تپه و تقویت آنها به عنوان ورزش محلی هستیم که این کار همّت دهیاران را می طلبد.

غلامرضا بابایی پنجشنبه ۲۸ اسفندماه در جمع دهیاران گل تپه، از آنها درخواست کرد که ورزش های بومی محلی را در روستاها رونق دهند و از اعتبارات و جوایزی که سازمان ورزش و جوانان برای ورزش های بومی محل اختصاص می دهد، بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: سه مرکز دهستان بخش گل تپه را به عنوان میزبان جام نوروز برای برگزاری مسابقات فوتسال، کشتی محلی و بازی های محلی مانند الک دولک و تیله بازی انتخاب کردیم.


بابایی افزود: همه ورزشکاران می توانند با پرداخت ۱۵ هزار تومان عضو بیمه سازمان ورزش و جوانان باشند که با پیگیری بخشدار گل تپه مقرر شده دهیاران به نمایندگی از اداره ورزش و جوانان همه ورزشکاران و متقاضیان بیمه را ثبت نام کنند.

وی از برگزاری برنامه های مختلف در طول سال در روستاهای بخش گل تپه خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر برای رونق ورزش های بومی محلی در روستاهای محروم سرایجوق و قلیچ باغی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جایزه برای اجرای مسابقات ورزشی اختصاص داده شد و حمایت از حضور تیم فوتبال علیصدر در مسابقات چهارجانبه کبودراهنگ و اهدای جوایز به تیم های برتر از دیگر برنامه های ورزشی است که در بخش گل تپه اجرا شده است.

بابایی در ادامه از برگزاری مسابقات جام نوروز در رشته های مختلف فوتبال، فوتسال، کشتی پهلوانی، طناب کشی، تیله بازی، پرتاپ گوی در روستاهای قهورد علیا، سفلی، قطار قویی و گمین قلعه خبر داد که برای هر تیم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جوایز در نظر گرفته شده است.

وی دهیاران را به عنوان نمایندگان هیئت ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی محلی شهرستان کبودراهنگ در بخش گل تپه برشمرد و تصریح کرد: قبول داریم که برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی در روستاها به ویژه ورزش های بومی محلی در روستاهای منطقه گل تپه دیده نشده که اگر به موضوع ورزش بها داده شود بسیاری از آسیب ها اجتماعی در روستا را نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: دست اندرکاران هیئت ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی محلی شهرستان کبودراهنگ در نظر دارند بازی های بومی محلی را در روستاها رونق دهند چراکه در کشورهای دیگر به بازی های بومی محلی به عنوان ورزش بها داده شده و در مسابقات جهانی نیز این بازی ها را گنجانده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی