هتل‌ها و آبدرمانی‌ها نوروز فعالند / جلوی مسافران ورودی از شهرهای قرمز و نارنجی را می‌گیریم


هتل‌ها و آبدرمانی‌ها نوروز فعالند / جلوی مسافران ورودی از شهرهای قرمز و نارنجی را می‌گیریم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای سفرهای نوروزی در استان اردبیل تدارک دیده شده به طوری که هتل‌ها و آبدرمانی‌ها با ظرفیت اعلام شده در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

بهروز ندایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: با اعلام رنگ شهرهای استان که اغلب زرد و آبی هستند، این استان می‌تواند مقصد ورود گردشگران و مسافران از استان‌های دیگر باشد به شرط آن که تست کرونای آنها منفی باشد.

وی به روند نزولی بیماری کرونا در استان و بستری شدن 146 نفر و ابتلای هفت نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و گفت:‌ به رغم این شرایط با ثبات ما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کرده و با مسئولیت‌پذیری واقعی اجازه شیوع مجدد این بیماری و فراگیری آن را ندهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به رتبه‌بندی شهرهای کشور در چهار رده قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار شده انجام سفر به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع باشد و اهالی این شهرها نیز نمی‌توانند به سایر شهرها سفر کنند.

ندایی افزود: در استان اردبیل چهار شهر اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد دارای رنگ زرد هستند و مابقی شهرها نیز رنگ آبی را تجربه می‌کنند که امیدواریم در 20 روز آینده تغییری را در این رنگ‌ها شاهد نباشیم.

وی شرایط سفر به استان اردبیل را اعلام کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهای با رنگ زرد و آبی می‌توانند به استان اردبیل سفر کنند که البته اخذ تست کرونا از آنها انجام خواهد شد.

ندایی به ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران از شهرهای قرمز و نارنجی به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان نیز نمی‌توانند به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی سفر کنند و قطعا ما نیز در این موضوع با حساسیت بیشتر ورود پیدا می‌کنیم.

وی از آمادگی هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری استان برای پذیرش میهمانان با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی خبر داد و بیان کرد: هرگونه اقامت باید در مراکز رسمی هتل و میهمان‌پذیرها انجام شود و ما به هیچ مسافری اجازه نخواهیم داد تا نسبت به دایر کردن چادر و یا اسکان در مدارس اقدام کنند.

ندایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که از طریق وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و همچنین هواپیما وارد استان می‌شوند، قطعا مورد تست و غربالگری سلامت قرار می‌گیرند تا در صورت منفی بودن تست کرونای آنها، امکان اقامت در استان اردبیل به آنها داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی از استان‌ها به هیچ وجه اجازه ورود مسافران از چنین استان‌هایی را به اردبیل نخواهیم داد و اگر خانواده‌ها و فامیلی در این استان دارند، نباید اقدام به پذیرش میهمان و مسافر کنند.

ندایی گفت: برخی از مسافرت‌ها به مقصد استان اردبیل بیشتر فامیلی و از اطرافیان است که در این صورت ما انتظار داریم میهمانان با حضور در مراکز بهداشتی روستاها و شهرها نسبت به انجام تست و اطمینان از سلامت خود اقدام کرده تا شاهد شیوع بیماری نباشیم.

معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال گذشته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح موفقیت‌آمیز در استان بود که بیش از 90 درصد جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته و سلامت آنها تأیید شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت هتل‌ها و آبدرمانی‌ها و مراکز گردشگرپذیر به ظرفیت اعلام شده ما نظارت‌هایمان را در شهرهای سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل با تقویت اکیپ‌ها بیشتر از گذشته خواهیم کرد تا شاهد بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نباشیم.

ندایی اضافه کرد:‌ به نسبت سال قبل در این ایام ما با شرایط مناسبی در کنترل بیماری کرونا روبه‌رو هستیم ولی همچنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه ندهیم تا سلامت مردم به خاطر بی‌احتیاطی عده‌ای به مخاطره بیفتد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی