کار احداث جاده سمیرم - یاسوج از سر گرفته می‌شود


کار احداث جاده سمیرم - یاسوج از سر گرفته می‌شود

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم سمیرم در خانه ملت گفت: ادامه کار احداث جاده سمیرم یاسوج با تامین اعتبار مورد نیاز از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، اصغر سلیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: حدود هشت ماه است کارهای عمرانی طرح احداث این جاده ترانزیتی مرکز کشور در محدوده استان اصفهان متوقف مانده بود.

وی با بیان اینکه این موضوع هفته گذشته در جلسه ای با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شده است، تصریح کرد: مقرر شد بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز اعتبار میلیاردی مورد نیاز اجرای طرح تامین و کار از سر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: حدود ۱۱۰ میلیارد تومان در مرحله اول احداث این جاده بین استانی و شریانی در نظر گرفته شده بود که با نوسان قیمت‌ها، تورم و برخی مشکلات اجتماعی، فعالیت های عمرانی این طرح متوقف شد.

سلیمی جاده سمیرم - یاسوج را محور راهبردی از شمال به مرکز و از مرکز به جنوب کشور و خلیج فارس برشمرد و افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر دوم اسفندماه امسال خود به سمیرم قول داده بود اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تامین شود.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه همین پیوند، اظهار داشت: بیکاری مهمترین مشکل امروز این شهرستان است که تلاش داریم بخشی از آن را با حضور ۲ سرمایه گذار بخش خصوصی مرتفع کنیم.

وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های دولتی در این شهرستان، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات منطقه تنها با پشتکار و پیگیری مداوم در تهران و نه در مرکز استان حل و فصل می‌شود اما گاهی مدیر اداره شهرستانی حتی حاضر نیست یک نامه عادی بنویسد و مشکلات خود را به ما اعلام کند تا پیگیری کنیم.

سلیمی ادامه داد: کسی از خارج منطقه برای ما و شهرستانمان دلسوزی نمی‌کند مگر اینکه خودمان با اراده جهادی و کار شبانه‌روزی به داد خودمان برسیم و تغییر و تحول به نفع مردم را رقم بزنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اشاره‌ای نیز به انتخابات شوراهای شهر و روستا داشت و افزود: مردم به افرادی رای دهند که انگیزه بالای کار دارند و نقطه قوت آنها پیگیری دائم امور شهر و روستای آنهاست.

محدوده طرح در استان اصفهان ۳۳ کیلومتر است. بزرگترین پل سواره رو شهرستان سمیرم در محدوده اجرای این طرح(رودخانه خرکش) احداث می‌شود که با این کار بخش زیادی از پیچ و خم‌های مسیر نیز حذف خواهد شد.
شهرستان کوهستانی سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.
این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه‌های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان در ضلع شمالی رشته کوه دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است