استاندار: شرایط کرونایی، متناسب با معادلات فرهنگی در خوزستان تغییر کند


استاندار: شرایط کرونایی، متناسب با معادلات فرهنگی در خوزستان تغییر کند

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان از بیماری کرونا به عنوان یک پدیده خانمان سوز یاد کرد و گفت: در چنین شرایطی باید معادلات فرهنگی و تعصبات قومی و قبیله‌ای نسبت به مراسم ترحیم و ازدواج تغییر کند.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در جمع فرماندهان رده‌های مختلف قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در اهواز اظهارداشت: نیروهای مسلح و ارتش برای یاری رساندن به مجموعه های مختلف درمانی و اعمال محدودیت‌های کرونایی نقش ارزشمند و تاثیرگذاری دارند.

وی ادامه‌داد: متاسفانه در استان خوزستان به دلیل غالب بودن فرهنگ قومی و قبیله‌ای مشکل کرونا و مسائل مربوط به آن با چالش‌هایی همراه است و شاهد برگزاری مراسم های متعدد عزا و عروسی در سطح استان هستیم.

رئیس شورای تامین استان خوزستان برگزاری این مراسم را اغلب پرجمعیت عنوان کرد و افزود: تعصب اقوام به چنین آیین‌هایی در شرایط عادی قابل تقدیر است اما باید توجه داشت که این فرهنگ در ایام کرونا تبعات و خسارت‌های غیر قابل جبرانی را درپی دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: حضور پرشور اقوام در چنین مراسمی ده‌ها عزای دیگر را رقم می‌زند؛ لذا با همکاری و همراهی نیروهای مسلح در جلوگیری از برگزاری چنین آیینی کمک بسیار بزرگی محسوب می‌شود و همواره این ممنوعیت باید با اقتدار تداوم داشته باشد.

استاندار خوزستان تامین امنیت بخصوص مرزهای استان را از جمله اقدامات رضایت بخش نیروهای مسلح و ارتش مستقر در استان عنوان‌کرد و گفت: این درحالی است که می‌بایست بسیاری از مسائل امنیتی استان به موضوعات سیاسی و اجتماعی تبدیل شوند.

وی تصریح‌کرد: علاوه براین در صورتی که مسائل سیاسی و اجتماعی به موضوعات امنیتی تبدیل شدند، اعمال برخوردهای لازم و مدیریت‌شده از سوی نیروهای مسلح امری ضروری است.

رئیس شورای تامین استان به اتفاقات سال ۹۶ و ۹۸ استان اشاره‌کرد و گفت: در این برهه‌ها، نیروهای مسلح و ارتش به موقع وارد عمل شدند و علاوه بر اینکه اجازه ندادند حرف تجزیه طلبان و دشمنان نظام به کرسی بنشیند از بروز آسیب‌های بیشتر به مردم جلوگیری کردند.

تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین به برگزاری انتخابات پیشروی کشور اشاره‌کرد و گفت: باید با تلاش‌هایی که می‌شود مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرد و به جامعه بین المللی و همچنین دشمنان نظام نشان‌داد که مردم به جمهوری اسلامی وفادار هستند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات احتمال بحث های امنیتی (برعلیه جمهوری اسلامی) را کاهش می‌دهد افزود: حضور مردم در صحنه انتخابات احتمال تشدید فشارهای اقتصادی و فرهنگی علیه کشور را نیز کاهش خواهد داد.

وی گفت : از نیروهای مسلح مستقر در استان انتظار می‌رود تا در تشویق مردم برای حضور در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی افزود: از قشرهای مختلف جامعه نیز انتظار می‌رود که اگر اشتباه مسئولی را مشاهده می‌کنند این اشتباه را به پای کل نظام نگذارند؛ لذا باید توجه داشت که جمهوری اسلامی یک نظام اسلامی، دینی و الهی است.

وی تاکید کرد: مسئولیت‌هایی که در جمهوری اسلامی وجود دارند،حق الناس هستند و همه افرادی که راس این مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند باید با وفاداری به خون شهدا، به مردم خدمات صادقانه ارائه کنند.

همدلی بین نیروهای مسلح و مسئولین اجرایی

رئیس شورای تامین استان در بخش دیگری از این نشست با ابراز رضایت از همدلی و وفاق موجود بین نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، ائمه جمعه، دستگاه قضایی و مسئولین اجرایی اظهارداشت: خوشبختانه در بین این ارکان، وحدت رویه قابل قبولی بخصوص در تسهیل شرایط اقتصادی استان نیز وجود دارد.

سلیمانی دشتکی از خوزستان به عنوان یک استان استراتژیک و قلب تپنده کشور یاد کرد و گفت: مسائل امنیتی، اجتماعی و اقتصادی استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور از برجستگی و تفاوت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح‌کرد: خوزستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند تولید نفت، گاز، فولاد، صادرات، واردات کالاهای اساسی از جایگاه ها ویژه‌ای برخوردار است و باعث افزایش درآمدهای ملی برای کشور می‌گردد.

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: استان خوزستان دارای مرزهای طولانی آبی و خاکی بیشتری نسبت به دیگر استان‌های مرزی است که همین موضوع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث طمع بیگانگان و آغاز جنگ تحمیلی شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ملت ایران وقایع مهمی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی را طی چند دهه گذشته پشت سر گذاشته است افزود: همواره باید توجه داشت که حفظ جمهوری اسلامی بسیار سخت تر از پیروزی انقلاب اسلامی است که در این راستا تلاش‌های زیادی انجام گرفته و شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده است.

وی یادآورشد: انقلاب اسلامی برای مردم حرف‌های نو و تازه‌ای داشت؛ درصورتی که چنین مسائلی در انقلاب های دیگر بچشم نمی‌خورد و همین موضوع باعث رهایی ملت ایران از قید و بند استعمارگران و قدرت های بزرگ وقت گردید.

سلیمانی دشتکی به دشمنی های صورت گرفته با جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اشاره‌کرد و گفت: متجاوزان به کشور فکر می‌کردند که می‌توانند با تحریک قومیت‌ها طی چند روز استان خوزستان را اشغال کنند اما جامعه بین المللی شاهد بود که به واسطه اقتدار امام راحل و مردم کشورمان، این ذهنیت دشمنان ملت ایران نقش برآب شد.

استاندار خوزستان نقش نیروهای مسلح کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در حفظ جمهوری اسلامی را مقتدرانه و همراه با وفاداری عنوان‌کرد و افزود: در بحران‌های مختلف، نیروهای مسلح به خدمت‌رسانی و کمک به مردم پرداخته‌اند و همواره از تلاش‌های صورت گرفته قدردان هستیم.

وی به تلاش‌های نیروهای مسلح در ایام سیلاب خوزستان اشاره‌کرد و گفت: در این خصوص اقدامات شایسته و بی بدیلی صورت گرفته که مشابه آن در سراسر کشور قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل