چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم


وقتی صحبت از سلامت روان می شود، اضطراب اصطلاح رایجی است. در واقع اختلالات اضطرابی بیشترین اختلالات روانی است که تشخیص داده شده. با این وجود اضطراب یک احساس طبیعی است که هر انسانی تجربه خواهد کرد.

وقتی صحبت از سلامت روان می شود، اضطراب اصطلاح رایجی است. در واقع اختلالات اضطرابی بیشترین اختلالات روانی است که تشخیص داده شده. با این وجود اضطراب یک احساس طبیعی است که هر انسانی تجربه خواهد کرد.

همچنین توجه به تفاوت بین اختلالات اضطرابی قابل تشخیص و احساس اضطراب مهم است. اضطرابی که توانایی کار، معاشرت اجتماعی یا عملکرد فرد را در جامعه محدود می کند، معمولا یک اضطراب متوسط تا شدید تلقی می شود.

به طور کلی اضطراب احساسی مربوط به ترس است. این یک پاسخ انطباقی است که به انسان اجازه می دهد در محیط خود کار کند. به عبارت دیگر اضطراب به تشخیص تهدیدات در محیط کمک می کند. همچنین اضطراب ممکن است به افراد کمک کند تا به عوامل استرس زا یا اضطراری پاسخ دهند و از چالش­ها عبور کنند.

در زیر راهکارهایی برای جلوگیری یا کاهش احساس اضطراب با حداقل عوارض جانبی آورده شده. این تکنیک­ها ممکن است درمان­های مکمل یا جایگزین در نظر گرفته شوند. قبل از اقدام به هر یک از این راه کارها، مشخصات پزشکی و سلامت روان منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید.

1. مکمل­ها و داروهای گیاهی را انتخاب کنید

شواهدی وجود دارند که نشان می دهند درمان­های طبیعی و گیاهی می توانند احساس اضطراب را کاهش دهند. با این حال هنوز مشخص نشده است که آیا نتایج ناشی از اثرات واقعی است یا اثر دارونما.

گیاهان و مکمل­هایی وجود دارند که در رابطه با اضطراب بررسی شده­اند. به عنوان مثال، اسیدها چرب امگا3 همچنین در یک آزمایش نشان داده شده که اضطراب را کاهش می دهد. همچنین آشواگاندا گیاهی است که می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

در حالی که گیاهان و مکمل­ها یک درمان نیستند، اما می توانند به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کلی برای اضطراب کمک کنند.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

2. درمان با غذاهای مقوی

علاوه بر گیاهان و مکمل­ها، بسیاری از غذاهای طبیعی وجود دارند که حاوی مواد کاهش دهنده اظطراب هستند. غذاهای زیر به انتشار انتقال دهنده­های عصبی مانند سروتونین و دوپامین در بدن (هرمون های شادی) کمک می کنند:

آووکادو و بادام که حاوی ویتامین B هستند، مارچوبه، سبزیجات برگ دار، آجیل، دانه­ها، حبوبات و غلات سبوس دار.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

3. یوگا یا مدیتیشن

یوگا یک داروی طبیعی برای اضطراب است که ترکیبی از حرکات بدن، تنفس و ذهن است. شواهدی وجود دارند که نشان می دهند یوگا باعث آرامش و در نتیجه کاهش اضطراب می شود.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

یوگا ممکن است به بهبود توانایی بدن برای کنار آمدن با استرس کمک کند. بنابراین، یوگا تسکین اضطراب طبیعی کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه می دهد.

4. وقت گذراندن در طبیعت

گذراندن وقت در فضای باز می تواند تاثیر آرامش بخشی بر ذهن و بدن بگذارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه سه بار در هفته، 20 تا 30 دقیقه در فضای باز بیرون بروید.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

در مطالعات اخیر روانپزشکی نشان داده شده که طبیعت باعث کاهش تنهایی، افزایش آرامش و بهبود خلق و خو می شود.

5. با پنج حس خود ارتباط برقرار کنید

درگیرکردن پنج حس در فضای باز می تواند تاثیر مهمی در خلق و خو بگذارد. درگیری کردن حواس روش دیگری برای تمرین ذهن آگاهی است.

بینایی: مشاهده طبیعت با کاهش اظطراب، استرس و ضربان قلب همراه است. برای ارتباط با این حس، دیدن منظره یک باغ، قدم زدن در اطراف پارک یا حتی نگاه کردن به گیاهان یا آسمان را امتحان کنید.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

شنوایی: درگیر شدن با صداهای طبیعت یا نشستن در سکوت در فضای باز می تواند فشار خون و سطح کورتیزول را کاهش دهد. این به بدن کمک می کند تا به حالت استراحت و آرامش برسد.حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد صداهای شبیه سازی شده طبیعت می توانند به آرامش کمک کنند.

لامسه: یک یک روش درمانی ژاپنی وجود دارد که استحمام در جنگل را توصیه می کند. استحمام در جنگل غوطه وری در طبیعت است، که تنفس، هوشیاری و راه رفتن را با هم ترکیب می کند. این امر با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، افزایش خلق و خو و آرامش و همچنین کاهش استرس همراه است.

نوع دیگری از این درمان درگیر شدن با طبیعت از طریق لمس است که شامل راه رفتن با پای برهنه، حس کردن نسیم روی پوست یا لمس آب در طبیعت است.

چشایی: بسیاری از ما عادت داریم که بدون فکر غذا را مصرف کنیم. این می تواند با یک سبک زندگی شلوغ تشدید شود. با تمرین مصرف آگاهانه، می توانیم از طریق غذا ارتباط بیشتری با طبیعت ایجاد کنیم.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

بویایی: بو نیز تاثیر زیادی در احساسات، رفتار و افکار دارد. گرچه شواهد کافی برای اثبات قطعی بویایی در آرامش وجود ندارد، اما بین بو و احساسات ارتباط زیادی وجود دارد.

6. عثاره­ها را امتحان کنید

در حالی که هیچ دلیل قطعی برای ارتباط کاهش اضطراب و بوی طبیعی وجود ندارد، اما یک گزینه جایگزین با نتایج جالب وجود دارد. عثاره­ها با تقطیر روغن­ها از گیاهان ایجاد می شوند. بین استفاده از عثاره­ها و اضطراب، استرس و فشار خون همبستگی وجود دارد.

بوهای مختلف، واکنش های متفاوتی را تحریک می کنند. به عنوان مثال، یاس ممکن است به افزایش حافظه کمک کند یا عثاره اسطوخودوس نویدبخش افزایش آرامش و کاهش افسردگی است.

7. وقت گذرانی با حیوانات

وقتی طبیعت به راحتی در دسترس نیست، حیوانات خانگی می توانند به عنوان راهی برای آوردن طبیعت به داخل منزل عمل کنند. داشتن حیوان خانگی می تواند مزایای مختلفی داشته باشد.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

8. افکار خود را بنویسید

نوشتن افکار یک استراتژی ساده با مزایای زیادی است. افکار نویسی کمک می کند تا با اضطراب، استرس و افسردگی کنار بیایید. افکار نویسی می تواند راهی عالی برای رشد خودآگاهی، پیگیری الگوها و کاهش شدت احساسات باشد. برای بهترین نتیجه، به نوشتن روزانه عادت کنید.

چگونه اضطراب خود را متوقف کنیم

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشتهواریز سود سهام عدالت حتمی شد | 92.7 هزار زیبا ترین و باکلاس ترین سرویس های بهداشتی جهان را ببینید | 161.2 هزار جزئیات واریز سود سهام عدالت | 68.7 هزار 4 ماده غذایی که معده و روده شما را مسواک می‌زنند ! | 106.9 هزار عمیق ترین رکود در بازار خودرو /قیمت روز محصولات سایپا و ایران خودرو | 57.7 هزار تداوم ریزش قیمت خودرو/جدیدترین قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو | 84.0 هزار ریزش قیمت خودرو در روزهای پایانی سال /جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | 62.3 هزار کار های مردان که باعث عصبانیت همسرشان می شود+عکس | 79.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر