مسکو: واشنگتن پیامدهای خطرناک روسیه‌هراسی را درک نمی‌کند


مسکو: واشنگتن پیامدهای خطرناک روسیه‌هراسی را درک نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات مقامات واشنگتن علیه روسیه اعلام کرد که آمریکا قادر به درک پیامدهای خطرناک روسیه‌هراسی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزرات امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن هنوز نمی‌تواند درک کند که روسیه‌هراسی چه پیامدهای خطرناکی برای ثبات جهانی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا و اظهارات مقامات واشنگتن از جمله شخص جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا علیه روسیه اظهار داشت: «متأسفانه طرف آمریکایی همچنان اسیر توهمات خودش است و با ادامه دادن تلاش‌ برای تشدید کارزار احمقانه روسیه‌هراسی، خودش را به سمت یک بن‌بست هدایت می‌کند.»

وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد که آنها هنوز نمی‌توانند خطرات روسیه‌هراسی برای صلح و ثبات جهانی را درک کنند.»

روز سه‌شنبه 26 اسفندماه جامعه اطلاعاتی آمریکا طی گزارشی روسیه را به تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا به نفع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و به ضرر جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا متهم کرد.

یک روز بعد از انتشار این گزارش نیز جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به‌زودی تاوان آنچه «تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا» خوانده شده است را پس خواهد داد.

بایدن همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا فکر می‌کند که ولادیمیر پوتین یک قاتل است، اظهار داشت: «این‌طور فکر می‌کنم»

متعاقباً ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود گفت: «برای او آرزوی سلامتی دارم. کسی که دیگران را این‌طور توصیف می‌کند، قاتل است.»

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل