درخواست هوآوی از اپل و سامسونگ برای پرداخت حق امتیاز ثبت اختراع 5G


درخواست هوآوی از اپل و سامسونگ برای پرداخت حق امتیاز ثبت اختراع 5G

شرکت هوآوی از دو شرکت اپل و سامسونگ می‌خواهد که هزینه‌های ثبت اختراع 5G خود را به این شرکت پرداخت کنند.


شرکت هوآوی از دو شرکت اپل و سامسونگ می‌خواهد که هزینه‌های ثبت اختراع ۵G خود را به این شرکت پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود فناوری جدید اینترنت نسل پنجم، اختلافات مربوط به حق ثبت اختراع در بازار گوشی‌های هوشمند دور از انتظار نیست. مثلا شرکت‌های اپل و سامسونگ قبل از حل و فصل اختلافات در سال ۲۰۱۸ درگیر یک نبرد حقوقی هفت ساله بودند و به زودی ممکن است دوباره به چالش کشیده شوند.

بلومبرگ گزارش داد که شرکت هوآوی تولید کننده گوشی‌های هوشمند و تأمین کننده تجهیزات ۵G، در نظر دارد هزینه دسترسی مناسب اپل و سامسونگ به پایگاه داده ثبت اختراعات ۵G خود را طلب کند.

پرداخت حق امتیاز ثبت اختراع ۵G

البته سونگ لیوپینگ مدیر ارشد حقوقی هوآوی، قول داده است که این شرکت نرخ کمتری نسبت به رقبایی مثل کوالکام، نوکیا و اریکسون دریافت کند. در واقع هوآوی حق امتیاز خود را ۲.۵ دلار برای هر تلفن هوشمند در نظر گرفته است.

هدف هوآوی این است که از هزینه‌های ثبت اختراع و مجوز‌های صادر شده از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، بین ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند. برای حفظ موقعیت هوآوی به عنوان پیشرو در زمینه ارائه دهنده تجهیزات شبکه ۵G، این مبلغ روی تحقیقات در این زمینه سرمایه گذاری خواهد شد.

درخواست هوآوی از اپل و سامسونگ برای پرداخت حق امتیاز ثبت اختراع 5G

از آنجا که هوآوی در مقایسه با بقیه مبلغ کمتری را طلب می‌کند، اپل و سامسونگ باید بتوانند بی سر و صدا با هوآوی به توافق برسند، بدون اینکه مسئله منجر به شکایت و درگیری حقوقی طولانی شود. با این حال، موضع دولت ایالات متحده در این مورد مشخص نیست.

شرکت هوآوی اعلام کرد که تحریم‌های تجاری حال حاضر، مانعی برای تجارت این شرکت با شرکت‌های بی شمار آمریکایی شده است و نباید مانع از دریافت حق امتیاز شود، زیرا حق ثبت اختراعات آن در دسترس عموم است. اینکه آیا دولت بایدن موافقت می‌کند یا خیر، باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا شیائومی را در لیست سیاه قرار داد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا