فرماندار گناباد: باید پویشی اجتماعی برای مقابله با کرونا راه انداخت


فرماندار گناباد: باید پویشی اجتماعی برای مقابله با کرونا راه انداخت

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ضروری است برای افزایش هوشیاری مردم و خانواده‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابل بیماری کووید 19 و ویروس جهش یافته انگلیسی آن، پویشی اجتماعی و فرهنگی راه‌اندازی شود.

حامد قربانی، پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای گناباد، بر افزایش اهتمام مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی و اجتماعی و رسانه های ارتباط جمعی برای فرهنگ سازی لازم و تبیین اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید با راه اندازی پویش های هشداردهنده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، خانواده ها را نسبت به تبعات کم توجهی به مسائل پیشگیرانه و افزایش شیوع کرونا آشنا کرد.

وی ادامه داد: این پویش باید سطح هوشیاری و آگاهی مردم و خانواده ها را نسبت به مخاطرات سفر در شرایط کرونایی افزایش داده و جامعه را از پیامدهای ناگواری که سفر می تواند برای آنان ایجاد کند، آگاه کرد و در این پویشها به افزایش دید و بازدیدها از طریق فضای مجازی و یا در فضای باز برای کاهش مخاطرات این بیماری ترغیب و تشویق کرد.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به وضعیت کنونی و مخاطرات کرونا هیچ فردی را تشویق به مسافرت به گناباد نمی کنیم و همه بخشهای مختلف و آحاد جامعه باید نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از تشدید شیوع این ویروس احساس مسوولیت کنند.

قربانی گفت: با توجه به خطر آغاز موج چهارم بیماری، مسوولان و دست اندرکاران ذیربط باید در تعطیلات نوروزی در راستای اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا با تشدید نظارتها بر فعالیت اصناف، عرضه کنندگان کالا و خدمات و نیز ترددها، از افزایش همه گیری این بیماری جلوگیری کرده و بازرسی های بهداشتی و نظارت بر صنوف در این مدت از نظر کمی و کیفی افزایش یابد.

فرماندار گناباد، شهرداران و مسوولان این حوزه را به افزایش نظارتها فراخواند و تاکید کرد که از هرگونه اجتماع شهروندان در آرامستانها در شرایط شیوع ویروس کرونا، از جمله به مناسبت آیین چراغ برات جلوگیری کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی ۴۰ غرفه مستقر در محل جمعه بازار گناباد مجازند در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده تنها به عرضه میوه و تره بار مورد نیاز مردم بپردازند.

شناسایی حدود هشت هزار کرونایی در گناباد و بجستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم با اشاره به شناسایی هفت هزار و ۷۵۹ نفر بیمار با تست مثبت کرونایی در شهرستان های تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در یک سال گذشته، گفت: در این مدت ۲۸۰ بیمار در این منطقه بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دکتر محمدجواد صادقی نسب گفت: ۵۰۶ نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گناباد و ۱۷۳ نفر از دانش آموزان و ۱۳۱ تن از دانشجویان این شهرستان در همین مدت گرفتار بیماری کووید ۱۹ شدند.

وی گفت: تاکنون ۳۵۰ دز واکسن کرونا طبق سهمیه اعلام شده به دانشگاه علوم پزشکی گناباد اختصاص یافته و ۲۰۵ نفر از کادر درمان، با اولویت افراد در معرض خطر بیماری واکسینه شده اند.

هم اکنون هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت طی دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسید که به بستری این بیماران اختصاص یافت.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟