13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است


13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه 13 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه فعال است، گفت: این دانشگاه از نظر تحقیقاتی در رتبه هشتم دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» روز پنجشنبه در نشست اعضای هیات رییسه و جمعی از مدیران دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین رتبه اول دانشگاه های تیپ ۲ و از لحاظ فناوری نیز رتبه سوم کشور را پس از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم از نظر فعالیت های آموزشی و هم فعالیت های خدماتی و بهداشتی درمانی که ارایه می دهد، حایز اهمیت بوده و نیازمند نظارت دقیق در تمام زمینه ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون ۹ دانشکده در این دانشگاه و ۵۳۴ نفر عضو هیات علمی در حال فعالیت هستند. ‌

وی اضافه کرد: تعداد ۲۰ رشته تخصصی، ۲ رشته فوق تخصصی، ۱۵ رشته دکترای تخصصی، ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۲۷ رشته کارشناسی در این دانشگاه آموزش داده می شود و تعداد پنج هزار و ۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

مرادی گفت: نکته قابل توجه اینکه تعداد ۶۷۰ دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه بین الملل مشغول به تحصیل هستند که از این لحاظ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از دانشگاه تهران بیشترین آمار دانشجویان خارجی از کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین گفت: تعداد ۲ پژوهشکده مصوب در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و سومین پژوهشکده هم به زودی مصوب خواهد شد که با تصویب آن می توانیم یک پژوهشگاه نیز در این دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، هم اکنون تعداد ۱۸ بیمارستان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در استان کرمانشاه وجود دارد که هفت بیمارستان آن آموزشی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان