وزارت دفاع برای رفع محرومیت‌ها و کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد وارد عمل شود


وزارت دفاع برای رفع محرومیت‌ها و کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد وارد عمل شود

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت تاریخی این دیار، گفت: وزارت دفاع برای رفع محرومیت‌ها و کمک به توسعه وارد عمل شود.

"دکتر مهدی روشنفکر" در نشست با وزیر دفاع افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت خاص و ممتاز جغرافیایی و دارا بودن ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد نفت و گاز، ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس، ۲۴۰۰ گونه گیاهی و دارویی، ۳۰۰جاذبه کم نظیر طبیعی و بهره‌مندی از مراتع وسیع و زمین‌های حاصلخیز پتانسیل بالایی برای گسترش صنعت گردشگری، کشاورزی و دامپروری دارد.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود سازمان اتکا به عنوان یکی از عظیم‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور با سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف برای تحقق سال جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اقدام کند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با تشریح امکان سنجی‌های انجام شده برای سرمایه گذاری در این شهرستان‌ها، اظهار کرد: شرایط برای سرمایه گذازی سازمان اتکا برای سردخانه ۱۰ هزار تنی کاکان، ایجاد صنایع تبدیلی در سی سخت، احداث مجتمع صنایع غذایی در مارگون، پرورش گاو شیری ۵۰۰۰ راسی در مارگون و تولید بچه ماهیان سرد آبی در حاشیه رود بشار یاسوج فراهم است.
روشنفکر تاکید کرد: همچنین شرایط برای سرمایه گذاری احداث مزرعه پرورش شتر مرغ در مارگون، تولید کنسانتره میوه در پاتاوه، تولید میوه و سبزیجات خشک شده در کاکان، تولید کنسرو ماهی قزل آلا، بسته بندی، تولید اسانس از گیاهان دارویی مارگون، احداث دهکده سلامت و مجتمع گردشگری سی‌سخت جهت رفاه حال نیروهای مسلح فراهم است.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح (شستان) و سرمایه گذاری غدیر در زمره بزرگترین هلدینگ‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی، راه و ساختمان، صنعت و معدن است، ادامه داد: با توجه به اهتمام مجموعه وزارت دفاع در عمل به تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا در زمینه تکیه بر توان داخلی و ایجاد نهضت سازندگی در مناطق محروم، انتظار می‌رود بخشی از امکانات و زیر ساخت‌های این شرکت صرف سازندگی و رفع محرومیت از چهره استان کهگیلویه و بویراحمد شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری این هلدینگ‌ها در استان شد و بیان کرد: سرمایه گذاری و تکمیل پروژه‌های مختلف از جمله راه آهن اقلید_ یاسوج، احدث مجتمع ذوب و نورد فولاد (میلگرد آجدار) یاسوج، تولید پرروفیل UPVC در شهرک صنعتی مارگون، تولید کنتورهای هوشمند در شهرک صنعتی مارگون، تولید ورق آلومینیوم کامپوزیتی در شهرک صنعتی مارگون و تولید قطعات فایبرگلاس در شهرستان دنا مورد انتظار است.
روشنفکر تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن موقعیت خاص و ممتاز جغرافیایی و نزدیکی به خلیج نیلگون همیشه فارس و قرار گرفتن بین چهار استان مهم و صنعتی فارس، اصفهان، خوزستان، بوشهر می‌تواند مرکز ثقل و پل ارتباطی بین صنایع این استان‌ها بویژه صنایع دفاعی باشد.
وی اظهار کرد: همچنین شرایط کوهستانی بودن استان که نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت صنایع حساس دارد. و با وجود جوانان متخصص و نخبه و متعهد این منطقه که در اقصی نقاط این کشور در این صنعت عظیم مشغول بکار هستند، استان فاقد صنایع دفاعی بوده که بدون شک استفاده از ظرفیت‌ها و شرایط این استان می‌تواند در تقویت صنایع دفاعی کشور نقش بسزایی داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود مقام عالی وزارت دفاع در راستای تحقق این امر دستورات مقتضی را مبنی بر ایجاد صنایع دفاعی یا شعبه‌های از صنایع دفاع در این استان انجام دهد.
روشنفکر خواستار راه اندازی پادگان ارتش در استان شد و ادامه داد: ضروری است وزارت دفاع برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا و کمک به زلزله زدگان ورود کند.
وی دستاوردهای هوایی، دریایی، رزم زمینی، موشکی و ....در دوران مدیریت جدید وزارت دفاع را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: همچنین در سال‌های اخیر شاهد توسعه ارتباطات اقتصادی با کشورهای استعمار ستیز، افزایش توان نیروهای مسلح، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی هستیم.
به گزارش ایسنا، همچنین "امیر حاتمی" وزیر دفاع در این نشست خاطرنشان کرد: پیشنهادهای نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون به صورت دقیق بررسی و در صورت امکان محقق می‌شوند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا