پاگانی هوایرا R معرفی شد


پاگانی هوایرا R معرفی شد

جدیدترین محصول پاگانی، نسخه‌ای از هوایرا با امکانات ویژه برای رانندگی در پیست است. هوایرا R با آستانه قیمت 3/1 میلیون دلار و تیراژ تولید محدود به 30 دستگاه عرضه می‌شود.

پاگانی هوایرا، یکی از قدیمی‌ترین ابرخودروهای دنیا است که هنوز در خط تولید باقی مانده. اولین نمونه از این محصول، سال ۲۰۱۲ رونمایی شد اما با گذشت نزدیک به ۱۰ سال، همچنان با نسخه‌های تقریبا مشابه، عرضه می‌شود. کارخانه پاگانی در مودنا واقع است و عملا تنها ابرخودروی ایتالیایی دنیا را با پیشرانه ساخت مرسدس AMG عرضه می‌کند.

پیش از معرفی هوایرا، پاگانی مدل‌های مختلفی از زوندا را بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ تولید می‌کرد. یکی از نسخه‌های ویژه زوندا، محصولی با بدنه فیبرکربن و تجهیزات ویژه رانندگی در پیست با پسوند R بود. این شرایط، حالا برای علاقه‌مندان هوایرا نیز فراهم شده است تا با پرداخت مبلغی اضافی، صاحب هوایرا R شوند.

هوایرا R مشابه مدل استاندارد هوایرا، دارای پیشرانه تنفس طبیعی ۶ لیتر مرسدس AMG است. این خودرو، طبیعتا توربوشارژر ندارد و نمی‌تواند با استفاده از راه‌کارهای متداول، تقویت شود. به همین دلیل، مهندسان پاگانی و مرسدس AMG با فرایند پیچیده‌ی فنی، قدرت پیشرانه و عملکرد جعبه‌دنده را بهبود داده‌اند تا عملکرد نهایی خودرو برای رانندگی در پیست، ارتقا پیدا کند.

پاگانی هوایرا R معرفی شد

هوایرا R با قدرت ۸۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود. علاوه‌بر جعبه‌دنده تک کلاچ نیمه‌خودکار ۶ سرعته، سیستم اگزوز این خودرو نیز به‌روزرسانی شده است تا از نظر عملکرد فنی و صدای خروجی، شبیه به مدل‌های کلاسیک V12 در رقابت‌های فرمول یک قدیمی باشد.

دیگر تفاوت هوایرا R با نمونه استاندارد، مربوط به کاهش وزن این خودرو است. بسیاری از امکانات رفاهی، حذف شده‌اند تا محصولی مختص پیست فراهم شود. وزن خالص پیشرانه ۶ لیتر ۱۲ سیلندر، ۱۹۸ کیلوگرم است. تقریبا تمام بدنه و شاسی و ادوات کابین هوایرا R، دارای ترکیبات تیتانیوم و فیبرکربن هستند تا وزن کلی خودرو، به ۱۰۵۰ کیلوگرم محدود شود. بازبینی آیرودینامیک و نصب بال عقب نیز، نیروی عمود بر سطح انتهای خودرو را به هزار کیلوگرم در سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت می‌رساند.

بنابر اخبار غیررسمی، هوایرا R حدود ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر از مدل استاندارد است و آستانه قیمت ۳/۱ میلیون دلار دارد. به احتمال فراوان، تمامی ۳۰ دستگاه ظرفیت تولید هوایرا R، قبل از رونمایی رسمی، پیش‌فروش شده است؛ درحالی‌که تحویل خودروها، حدود یک سال زمان می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر