امید بخشی کانونی مسجدی به محرومین روستا 


امید بخشی کانونی مسجدی به محرومین روستا 

کانون فرهنگی هنری شهید باکری از همان ابتدای شروع به کار با توجه به محرومیت منطقه و احساس تکلیف، اساس فعالیت های خود را بر احیای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مسجد با اولویت خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان گذاشته است.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: رودبار جنوب یکی از هفت شهرستان جنوبی کرمان است که بخش جازموریان در آن قرار دارد و اگر از شهر زهکلوت که در مرکز این بخش واقع است مسافتی بیش از ۳۰ کیلومتر را طی کنید به روستای هیر شاه آباد با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ خانوار می رسید.

پس از ورود به روستا و عبور از کوچه و پس کوچه های خاکی روستای هیر شاه آباد، به وسط روستا درست همان جایی که مسجد صاحب الزمان (عج) قرار دارد می رسید، مسجدی پویا و فعال که مرکز اجتماع جوانان پرتلاش و سختکوش روستا است.


در محوطه مسجد تابلویی به چشم می خورد که بر روی آن نام کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب حک شده است.


این کانون فرهنگی هنری در سال ۱۳۹۶ ذیل ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با رویکرد جذب نوجوانان، جوانان و احیای کارکردهای مسجد تراز اسلامی در این مسجد راه اندازی شده است.


کانون فرهنگی هنری شهید باکری از همان ابتدای شروع به کار با توجه به محرومیت منطقه و احساس تکلیف، اساس فعالیت های خود را بر احیای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مسجد با اولویت خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان گذاشته و برای تحقق این مهم، پس از اندک زمانی از تاسیس، گروهی همراه و همدل متشکل از جوانان مسجدی و جمعی از طلاب حوزه علمیه تحت عنوان گروه جهادی شهید باکری راه اندازی کرد.


آنچه که در این مسجد بیش از همه به چشم می خورد کارگروهی، همراهی، اتحاد و همبستگی نوجوانان و جوانان مسجدی عضو گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری در انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.


به یُمن راه اندازی این گروه جهادی تاکنون فعالیت های بسیاری در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم و دور افتاده رودبار جنوب و بخش جازموزیان انجام شده است.


بنابر این گزارش خبرگزاری شبستان برای آشنایی با فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با مدیر این کانون فرهنگی هنری گفت و گو کرد.


حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: گروه جهادی کانون شهید باکری متشکل از ۶۰ نفر از برادران و خواهران مسجدی است و یکی از فعالیت های این گروه جهادی که خوشبختانه با اعتماد سازی توانسته کمک های مومنانه خیرین و مردم را برای خدمت رسانی به محرومین جلب کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: شناسایی نیازمندان و بیماران صعب العلاج بی بضاعت یکی از فعالیت های این گروه جهادی است که تاکنون به همت بچه های مسجدی عضو این گروه نیازمندان بسیاری شناسایی شده و کمک های مومنانه در اختیار آنها قرار داده شده است.


وی ابراز کرد: بر همین اساس تاکنون با جلب کمک های مومنانه خیرین کمک هزینه درمان ۳۰ بیمار صعب العلاج پرداخت شده و علاوه بر این نیز ۴۰ خانوار نیازمند تحت حمایت کانون فرهنگی هنری شهید باکری قرار گرفته که به صورت ماهانه به آنها کمک می شود.


حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: البته تا به امروز با حمایت موسسه خیریه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه سمت خدا، در چندین مرحله گوشت قربانی در بین خانوارهای نیازمند رودبار جنوب و بخش جازموزیان توزیع شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ادامه داد: کمک به ساخت سرویس بهداشتی و مسکن محرومین از دیگر برنامه های گروه جهادی شهید باکری است که در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰ سرویس بهداشتی برای نیازمندان منطقه ساخته شده است.


وی یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری را بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی برشمرد و اظهار کرد: بر همین اساس در مناسبت های ملی و مذهبی ویژه برنامه هایی همچون برپایی مجالس، سخنرانی، طرح اطعام نیازمندان و کمک مومنانه اجرا می شود.


حجت الاسلام خاوری با اشاره به این که اجرای برنامه های مناسبتی تنها مختص روستای هیر شاه آباد نیست، بیان کرد: بچه های گروه جهادی شهید باکری در مناسبت های ملی و مذهبی برای اجرای برنامه های فرهنگی به روستاهای دوره افتاده رودبار جنوب، بخش جازموریان می روند و همچنین از طریق تعامل با تعدادی از گروه های جهادی شهرستان های منوجان، فاریاب، قلعه گنج و کهنوج، در این شهرستان ها نیز برنامه اجرا می کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی با هدف کاهش آسیب های حوزه خانواده یکی از مهمترین برنامه های گروه جهادی شهید باکری است که پس از حضور در مناطق محروم و دور افتاده با استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه خانواده به این مهم می پردازد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و برای تحقق این مهم تاکنون طرح شنبه های کتاب نیز اجرا شده و اکنون با مشارکت بچه های گروه جهادی شهید باکری در حال ساخت کتابخانه هستیم.


حجت الاسلام خاوری در خاتمه عنوان کرد: کتابخانه پس از تکمیل نیاز به تجهیزات و کتاب دارد که امیدواریم همان طور که تاکنون خیرین از فعالیت های کانون حمایت کرده اند، برای فراهم شدن این امکانات نیز ما را یاری کنند.


کانون فرهنگی هنری شهید باکری یکی از کانون های برتر مساجد جنوب کرمان است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به همت بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری، طی چندین مرحله روستا ضدعفونی شده و ماسک رایگان نیز در بین مردم توزیع شده است.

جوانان مسجدی عضو گروه جهادی کانون شهید باکری همواره به ویژه در شرایط سخت کرونایی بدون هیچ گونه منتی با همتی والای خود در راه خدمت رسانی به محرومین و دستیابی به شاخصه های مسجد تراز اسلامی تلاش کرده اند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس