قطارهای نوروزی اصفهان با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند


قطارهای نوروزی اصفهان با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه آهن استان اصفهان از فعالیت و خدمات دهی قطارهای مسافربری نوروزی استان با نیمی از ظرفیت با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

سیدرضا سادات حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه هشت رام قطار در مسیر اصفهان به بندرعباس، تهران، مشهد و سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که اکنون حجم مسافرت‌های ریلی از مبدا و مقصد اصفهان کاهش یافته و روزانه ۲ قطار از اصفهان به مشهد و یک قطار بصورت یک روز در میان به بندرعباس حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا تاکنون بخشی از ظرفیت‌های مسافری ریلی اصفهان خالی مانده است، افزود: در ایام نوروز قطارها از مبدا و مقصد اصفهان با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند و افزایش قیمت بلیط هم نداریم.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان، حفظ سلامتی مسافران و رعایت پروتکل های بهداشتی را دلیل فعال نبودن نیمی از ظرفیت‌های مسافری قطارها در نوروز برشمرد.

وی اضافه کرد: شمار مسافران ورودی و خروجی به اصفهان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌های گذشته کاهش داشته و هر قطار با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کند.

سادات حسینی با بیان اینکه ایستگاه‌های راه‌آهن، سالن‌های مسافری و کوپه قطارها روزانه ضدعفونی می‌شود افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هر روز ایستگاه‌های راه‌آهن اصفهان به طور کامل با محلول الکل، ضدعفونی می‌شود.

وی پیش از این در خصوص جابه جایی مسافر از طریق قطار در استان گفته بود که نوروز سال ۹۸ بیش از ۹۱ هزار نفر از مبدا و مقصد اصفهان با قطار جابه جا شدند که ضریب اشغال ظرفیت قطار این استان در نوروز نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده است.

بر اساس اعلام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بلیت‌های نوروزی ۱۴۰۰ با نرخ مصوب سال جاری فروش می‌رود و با هر نوع گران‌فروشی برخورد خواهد شد.

راه آهن اصفهان از سال ۱۳۴۷ راه اندازی شد و رتبه اول در میزان جابه جایی بار را در کشور دارد و بخش زیادی از مواد اولیه شرکت های بزرگ استان اصفهان از جمله ذوب آهن و فولاد از طریق شبکه ریلی تامین می شود.
راه آهن اصفهان دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

مراکز اقامتی و گردشگری زیر مچموعه اداره میراث فرهنگی اصفهان در تعطیلات نوروزی هیجده هزار مسافر رزرو کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید