مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان غربی 13 نفر افزایش یافت


مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان غربی 13 نفر افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- در حالی که تا 25 اسفندماه جاری، مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان غربی، هشت نفر بود، به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، این تعداد پس از گذشت چهار روز به 21 نفر افزایش یافته است.

دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان دهنده روند رو به رشد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان است که باید شهروندان بیش از پیش در راستای جلوگیری از ابتلا، اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بررسی یکی از پرواز هایی که با مبدا یکی از کشورهای همسایه و به مقصد ارومیه انجام گرفت، از بین ۷۴ مسافر، ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین از آغاز واکسیناسیون افراد سالمند ساکن در سرای سالمندان و همچنین جانبازان در استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۹ هزار دوز واکسن در استان دریافت و ۵۰ درصد این دوز تزریق شده است.

آقازاده ادامه داد: در وضعیت فعلی، چهار شهر ارومیه، ماکو، چایپاره و نقده وضعیت نارنجی، ۲ شهر پلدشت و چالدران در وضعیت آبی و ۱۱ شهر دیگر در استان وضعیت زرد کرونایی دارند.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی وضعیت شکننده ای دارد و باید در سال جدید تمهیدات ویژه ای انجام گیرد ضمن اینکه در شهرهای با وضعیت نارنجی پروتکل ها باید جدی گرفته شود علاوه بر این نیز بحث واکسیناسیون با جدیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید