افزون بر 10 هزار ثبت سفارش کالا در گیلان انجام شد


افزون بر 10 هزار ثبت سفارش کالا در گیلان انجام شد

رشت - ایرنا -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از 10 هزار و 262 ثبت سفارش کالا طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این استان از لحاظ تعداد ثبت سفارش رتبه نهم را در کشور داشته است.

فرهاد دلق پوش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش را پنج روز عنوان و اظهار کرد:طی یازده ماه گذشته انواع غلات (ذرت دامی، جو دامی)، حبوبات(نخود، عدس، ارزن) گوشت، کنجاله، سویا، روغن تخته، نراد، کاغذ، مقوا، خمیر کاغذ، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی، و قطعات آن از ترکیبات کالایی وارد شده به استان در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: عمده واردات از گمرکات گیلان شامل کالاهای اساسی همچون غلات، نهاده های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا خمیر و کاغذ است.

وی عنوان کرد : این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد و ترخیص شده اند.

دلق پوش یاد آور شد: طبق قانون کالاهایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت نشوند به عنوان کالای قاچاق شناسایی شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می شوند.

وی توصیه کرد: فعالان این بخش با توجه به جرائم سنگین عدم ثبت در سامانه ها حتما ورود و خروچ کالا ها را در سامانه های یاد شده ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با یادآوری صادرات بیش از ۵۹۲ میلیون دلار طی ۱۱ ماه گذشته گفت: این میزان صادرات از نظر ریالی ۳۴ درصد و از نظر وزنی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ ضمن آنکه واردات میز طی ۱۱ ماه گذشته از نظر وزن ۲۸ درصد و از نظر ارزش ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی