54 هزار خدمت گیرنده اورژانس اجتماعی داریم/آغاز طرح توانمند سازی کودکانِ کار بومی


54 هزار خدمت گیرنده  اورژانس اجتماعی  داریم/آغاز طرح توانمند سازی  کودکانِ کار بومی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از آغاز شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی «کودکانِ کار بومی» استان برای اولین بار در کشور خبر داد.

کامران علی مددی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرمانشاه برای اولین بار در کشور طرح شناسایی، ساماندهی و توانمند سازی کودکان کار بومی را در دستور کار قرار داده گفت: این طرح هم اکنون در 9 استان کشور در حال اجراست که در هشت استان دیگر عمدتا با تمرکز ساماندهی کودکان کار اتباع و مهاجرین صورت می گیرد و اولین استانی هستیم که این طرح را با هدف ساماندهی کودکان کار بومی انجام می دهیم.

وی افزود: در این طرح دفتر امور اجتماعی استانداری و هشت دستگاه دیگر هم مشارکت دارند و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم ساماندهی خوبی در بحث کودکان کار داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث کودکان بدسرپرست نیز هم اکنون این کودکان ازطریق مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز شبانه روزی کودکان خیابانی و مراکز روزانه آموزشی و حمایتی کودک و خانواده، خدمات مددکاری روان شناسی، حقوقی، پزشکی، توانمند سازی تحصیلی، اجتماعی، خانوادگی و فردی دریافت می کنند.

علی مددی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده اورژانس اجتماعی گفت: این مرکز در چهار قالب سیار، مرکز مداخله، پایگاه سلامت اجتماعی و خط 123 به ارائه خدمت می پردازد.

این مسئول گفت: هم اکنون 54 هزار گیرنده خدمت در سطح استان داریم و تعداد تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی در سال جاری بیش از 3800 مورد بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این تماس ها در حوزه های مختلف همسرآزادی، کودک آزادی، فرار و ... صورت گرفته است.

علی مددی از فعالیت 148 نیروی تخصصی در اورژانس اجتماعی استان خبر داد وافزود: با این تعداد نیرو ارائه خدمت در تمام شهرستان های استان صورت می گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !