فشارهای استکبار با مقاومت مردم منجر به شکست حداکثری شد


فشارهای استکبار با مقاومت مردم منجر به شکست حداکثری شد

بیرجند- ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت:همه فشارها و تحریم‌های استکبار با مقاومت و هوشمندی مردم به حقایق قرآن و اسلام تبدیل به شکست حداکثری شد.

حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: جوان عنصر انقلابی و جامعه ای که آرمانهای آن عدالت است بدون نیرو و جسارت جوانی قابل دسترسی نیست.

وی اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل دولت جوان انقلابی است که می‌خواهد این آرمان‌های بلند را دنبال کند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: در سال ۹۹ مثلث شوم کرونا، تشکیل تحریم‌ها و ضعف تدبیر را در خود داشت که مردم را در شرایط سخت اقتصادی قرار داد.

وی یادآور شد: امروز سالروز ملی شدن صنعت نفت است حکومت پهلوی درصدد بود استخراج نفت را به‌دست شرکت‌های استعمارگر انگلیسی بدهد اما حضور ارزشمند مردم در صحنه منجر شد که در سال ۱۳۲۹ عملیات اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری در دست دولت ایران قرار گیرد و انگلیس خلعیت بگیرد.

وی تاکید کرد: در این سال‌ها استخراج انجام شده اما بهره‌ای که از نفت می‌بریم کافی نیست و توصیه رهبری برای اقتصاد بدون نفت اگر تحقق یابد به مرحله‌ای می رسیم به‌جای آنکه به زحمت بیفتیم با پویایی اقتصاد در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌توانیم چاه‌های نفت را ببندیم و هرگاه بخواهیم این طلای سیاه را بفروشیم.

حجت الاسلام مشرفی گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی که رهبری بارها به آن تاکید کردند اقتصاد بدون نفت محقق شود.

وی تصریح کرد: دشمن برای اینکه ما را از طرح‌های کلان و راهبردی منصرف کند شگردهای مختلفی همچون موج‌سواری را به کار می‌گیرد و موضوعات کم‌اهمیت را برجسته می‌کند تا مباحث مهم دنیا را در حاشیه قرار دهد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با این اقدام مثلاً موضوعاتی همچون قتل عام مردم یمن را کم‌ارزش نشان دهد یا روابط کشورهای خائن عربی با اسراییل را عادی‌سازی کند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما نباید گول دشمن را بخوریم رهبری در گام دوم انقلاب سرفصل‌های مهمی با سندهای راهبری را تاکید کردند که یکی از آن عملیاتی شدن مفاهیم بلند دینی است.

وی یادآور شد: وقتی دشمن ما را درگیر مسایل کوچک کند و صف مرغ به مسایل مهم تبدیل شود مسوولان نمی‌توانند به مسایل مهم فکر کنند.

حجت الاسلام مشرفی بیان کرد: توصیه دیگر رهبری ایجاد و فعال‌سازی زنجیره حواسی است توصیه به حق و توصیه به صبر که طبیعتا باید جامعه به گونه‌ای مدیریت شود که هر موضوع در جای خود به آن پرداخته شود.

وی گفت: موفقیت حواسی بستگی به این دارد که پیام‌های مهم دینی را مدیریت کنیم که وظیفه سنگینی است و ولی امر از آحاد ملت خواسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...