یک هزار و 598 تن مرغ در قزوین توزیع شد


یک هزار و 598 تن مرغ در قزوین توزیع شد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک هزار و 598 تن مرغ گرم در روزهای پایانی سال با هدف تنظیم بازار شب عید در بازار این استان توزیع شده است.

فاطمه خمسه روز جمعه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار مرغ با همکاری خوب واحدهای طیور استان و نظارت‌های صورت گرفته جهت جلوگیری از خروج این کالا از استان در بازار عرضه شده و این افزایش عرضه تا ایجاد ثبات کامل در بازار ادامه خواهد داشت.

وی به توزیع ۱۹۶ تن مرغ در روز جاری برای ثبات در تنظیم بازار سطح استان اشاره و تاکید کرد: روز گذشته نیز ۲۰۷ تن مرغ در سطح بازار قزوین توزیع شد که روی هم رفته در مدت ۲ روز گذشته ۴۰۸ تن مرغ گرم توزیع شده است.

خمسه با بیان اینکه در پایان سال با افزایش تقاضا برای اقلام ضروری مانند گوشت مرغ مواجه هستیم، اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش قیمت سایر مواد پروتینی و همچنین بار منفی روانی ایجاد شده ناشی از اخبار نادرست در خصوص کمبود گوشت مرغ در بازار، تقاضا به صورت غیرمعمول افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه گوشت مرغ بیش از ۲ برابر نیاز شهروندان این استان تولید می‌شود، تاکید کرد: قزوین یکی از قطب‌های مهم تولید گوشت مرغ کشور محسوب می‌شود و هیچ‌گونه نگرانی در تامین مرغ مورد نیاز مردم این منطقه وجود ندارد.

خمسه سپس به کمبود و چند نرخی بودن قیمت مرغ در استان‌های همجوار، به ویژه تهران و البرز اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از معضلاتی است که در تنظیم بازار مرغ و ایجاد ثبات آن در استان وجود دارد که خوشبختانه با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط صدور و حمل مرغ به خارج از قزوین، قبل از تامین نیاز آن در استان ممنوع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با تدابیر انجام شده در زمینه تولید، عرضه و همچنین همگرایی دستگاه‌های نظارتی استان، شهروندان قزوینی هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین مرغ در ایام تعطیلات عید نوروز نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟