بندرعباس شهرجهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود


بندرعباس شهرجهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به برکات میزبانی استان هرمزگان از 10 دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سنوات گذشته، گفت: به زودی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در آخرین نماز جمعه سال ۹۹ بندرعباس، برگزاری ۱۰ دوره مستمر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس را نشانگر این ارادت ویژه مردم به امام سجاد(ع) دانست و اظهارداشت: همچنین دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام استان هرمزگان ثبت خواهد شد.

وی برگزاری نشست‌های علمی با رایزنان فرهنگی کشورهای اسلامی، تربیت ده‌ها حافظ صحیفه سجادیه، آزادی زندانیان غیرعمد، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان را تنها بخشی ازبرکات کنگره امام سجاد(ع) در این استان عنوان کرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه افتخار می‌کنیم پرچمداری عملی خود را از سیره امام سجاد(ع) در سطح جهانی نشان دهیم، ادامه داد: با نام‌گذاری بندرعباس به عنوان شهر دوستدار امام سجاد(ع) باید همه ظرفیت های استان در خدمت این هدف و جایگاه مهم قرار گیرد.

ایثار و مجاهدت کادر از جلوه‌های سال ۹۹ بود

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در بخش دیگری به فعالیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و درمانی، مشکلات و همچنین جلوه‌های ایثار و مجاهدت کادر درمان در سال ۹۹ اشاره کرد و بیان داشت: کادر درمان با وجود خطرات و مشکلات زیادی که به دنبال شیوع ویروس کرونا در این سال وجود داشت اما فداکارانه خوش درخشیدند.

وی افزود: مجاهدت سربازان گمنام علم و دانش نیز در حوزه تولید واکسن کرونا یکی دیگر از جلوه‌های فداکاری در حوزه علم و دانش است و باید به آن‌ها نیز خداقوت گفت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین به مشکلات مناسک عبادی به دنبال شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: مردم ایران با ذکاوت نگذاشتند پرچم اهل بیت(ع) به زمین بمانند و با حضور خود و با رعایت شیوه‌های بهداشتی آثار خوبی به جا گذاشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در این رابطه به بیانات حکیمانه رهبر انقلاب در طرح رزمایش همدلی و مواسات و حرکت بسیار موثر و مثبت و همراهی نهادهای حمایتی و خنثی شدن توطئه‌ها در این خصوص اشاره کرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت بار دیگر به عنوان فرهنگ ماندگار در جامعه خود را نشان داد، ابرازداشت: پیشرفت‌های کشور و رونمایی از تجهیزات پیشرفته در حوزه صنعت دفاعی و دورزدن تحریم‌ها با در شرایط سخت تحریم‌ها و کرونا، تدبیرهای خوبی که به‌کار گرفته شد، ملت‌ها را متعجب کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد در سال ۹۹ در محاصره کرونا، تحریم و برخی بی تدبیری‌ها و دلال بازی‌ها بود، ابرازداشت: درحالی که با ۱۵ کشور همسایه می‌توانستیم در حوزه صادرات و واردات اقتصاد کشور را فعال و پویا کنیم اما برخی‌ها با توقعات بی‌منطق اقتصاد کشور را به نگاه‌های بیرون گره زدند که بسیاری از فرصت‌ها از ما گرفته شد.

آثار و تبعات غنا و موسیقی حرام

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز به از آثار و تبعات غنا و موسیقی حرام اشاره کرد و بیان داشت: غنا و موسیقی حرام از گناهان کبیره است و گوش دادن به این موسیقی نیز گناه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده از آثار و تبعات غنا و موسیقی حرام به فقر و تنگدستی، دور شدن از یاد و بندگی خدا، بی‌غیرت شدن، بی برکت شدن مال و دور شدن از حقایق زندگی اشاره کرد.

وی بی‌تفاوت و کم‌تفاوت شدن مومنان نسبت به این موضوع در جامعه را یک خطر جدی دانست و یادآور شد: کسانی که با موسیقی حرام انس دارند، دعاهای او مورد اجابت قرار نمی گیرد.

امام جمعه بندرعباس در پایان خطبه‌ها روز جهانی آب و بازدید اخیر خود از آبشیرینکن ها اشاره کرد و افزود: مردم استان نسبت به اهمیت صرفه‌جویی و مصرف آب آشامیدنی حساس‌تر باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم