خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی


خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - امامان جمعه خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت انتخابات خرداد 1400 و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سرنوشت‌ساز، نسبت به تلاش دشمن برای دلسرد کردن مردم از حضور در عرصه تعیین سرنوشت هشدار دادند.

سبزوار - امام جمعه موقت سبزوار گفت: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ مهمترین رویداد سیاسی پیش‌ روی کشور است که یقینا با بصیرت و مشارکت مردم، جمهوری اسلامی از آن سربلند بیرون خواهد آمد.

حجت الاسلام محمود شریفی در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و دشمن به این تحلیل رسیده که چنانچه در این انتخابات جریان انقلابی پیروز شود پازل اقتدار جمهوری اسلامی تکمیل می شود.

خطیب جمعه سبزوار ادامه داد: ایران اسلامی دارای اهرم‌های اقتدار است که عمده‌ترین آنها سه مولفه فناوری هسته ای، قدرت موشکی و عمق راهبردی و حضور موثر و تعیین کننده در منطقه است و اگر اقتصاد ایران نیز قوی شود این اقتدار کامل خواهد شد.

حجت الاسلام شریفی گفت: مولفه چهارم اقتدار جمهوری اسلامی دولتی انقلابی، جوان و حزب اللهی است که دشمن تلاش می کند این موضوع محقق نشود.

وی افزود: دشمن دو راهبرد کلان و تاثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری را در پیش گرفته که شامل مشارکت حداقلی از طریق تبلیغات و مایوس کردن مردم و تلاش برای شکست جریان انقلابی و عدم روی کارآمدن دولت جوان و حزب اللهی است که با بصیرت و آگاهی مردم این توطئه‌ها نقش بر آب می شود.

تربت‌حیدریه - امام جمعه تربت‌حیدریه نیز با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: دشمن ۲ هدف اساسی را در این خصوص دنبال می‌کند که یکی از آنها تحقق مشارکت حداقلی مردم است.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: هدف دوم دشمن آن است که جریان انقلابی برای تحقق دولت جوان انقلابی شکست بخورد اما مردم ما یکبار دیگر دشمن را ناکام خواهند گذاشت.
وی همچنین با اشاره به پیدایش ویروس کرونا در کشور، به برخی مزایای آن در کنار مشکلاتی که ایجاد کرد پرداخت و گفت: سالی که گذشت غم ویروس کرونا کشور ما و همه جهان را درگیر کرد و جان شمار زیادی از عزیزان ما را گرفت.
عصمتی افزود: در کنار پررنگ کردن مشکلات معیشتی، کاهش روابط اجتماعی و تعطیلی برخی از مناسک دینی از جمله نمازهای جمعه و جماعات و نیز همایش های سیاسی، برگزاری رزمایش‌های مواصات از جلوه های زیبای ایام کرونایی بود که به سفارش مقام معظم رهبری، مردم را بیشتر متوجه درد و رنج همنوعان خود کرد.

امام جمعه تربت حیدریه با قدردانی از تلاش‌ کادر درمانی کشور گفت: شرایط کرونایی مجاهدت این قشر خدوم را بیش از پیش نمایان کرد و از سویی شاهد تلاش‌های کادر علمی برای ساخت واکسن ایرانی بودیم که به زودی از آن استفاده می‌کنیم.

گناباد- امام جمعه گناباد گفت: مردم با وجود مسائل و مشکلات و تحریم های دشمنان در عرصه دفاع از دستاوردهای نظام ثابت قدم ایستاده اند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: سال ۹۹ سالی پرفراز و نشیب بود که با فراگیری و جهانگیری ویروس کرونا آغاز شد و به شدت به معیشت و کسب و کارها ضربه زد و روابط اجتماعی و خانوادگی و نیز آیین های عبادی از جمله اقامه نمازهای جمعه و جماعت و زیارت حرم ائمه اطهار (ع)، مراسم عزاداری محرم و صفر و اربعین حسینی و نیز مراسم سیاسی راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن را با محدودیت های فراوانی مواجه کرد.
وی ادامه داد: در عین حال اتفاقات بسیار خوبی در این سال از جمله لبیک گفتن ملت بزرگ ایران به فراخوان رهبر حکیم انقلاب اسلامی و کمک های معیشتی مومنانه در سراسر ایران رقم خورد، که با آنچه که بعضا در دیگر کشورها از جمله آمریکا دیدیم، که مردم برای گرفتن غذا صف های چند کیلومتری تشکیل می دادند، متفاوت بود.

وی گفت: در سال ۹۹ اقتصاد ایران در محاصره تحریم، کرونا و برخی سوء مدیریت ها قرار گرفت و وضعیت بازار بورس، نظارت ناقص در تنظیم بازار و کالاهای اساسی، واردات و صادرات، عدم مقابله با پدیده شوم واسطه ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: البته در سال ۱۳۹۹ کارهای عمرانی بسیار خوبی توسط بعضی از وزارتخانه ها صورت گرفت که آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی از آن جمله است که مایه امیدواری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)